Monday, February 15, 2010

Κοινωνία | 15.02.2010

Το Βερολίνο μέσα στα χιόνια και τους πάγους

Η λέξη "καταστροφή" ακούγεται όλο και πιο συχνά το τελευταίο διάστημα στο Βερολίνο. Και οι Βερολινέζοι δεν εννοούν μόνο τις καθυστερήσεις στα τραμ και τα λεωφορεία, αλλά τις γλίστρες στον πάγο και τα κατάγματα.

Οι γιατροί στο Βερολίνο τις τελευταίες εβδομάδες είναι εξουθενωμένοι. Δεν σταματούν να κάνουν εγχειρήσεις σε σπασμένα χέρια και πόδια και οι ασθενείς σχηματίζουν ουρές σε νοσοκομεία και ιατρεία. Ο λόγος είναι απλός. Τα ατυχήματα έχουν αυξηθεί κατακόρυφα λόγω του πάγου που σχηματίζεται σε πεζοδρόμια και δρόμους. Στη γερμανική πρωτεύουσα απαγορεύεται να ρίχνουν αλάτι στα πεζοδρόμια με αποτέλεσμα να σχηματίζεται ένα ολισθηρό στρώμα λάσπης από χιόνι. Ο λόγος που απαγορεύεται το αλάτι στα πεζοδρόμια είναι ότι προκαλεί ζημιές στα δέντρα, ενώ υποφέρουν και τα ζώα. Η ίδια ρύθμιση ισχύει και στο Αμβούργο και στο Μόναχο.

Το χιόνι δεν είναι λοιπόν μόνο χαρά. Χρειάζεται και μεγάλη προσοχή. Ο αναισθησιολόγος Χέντρικ Γκάντερ από την κλινική Μπένζαμιν Φράνκλιν μιλώντας στην DW δήλωσε πως το περασμένο Σαββατοκύριακο επί 24 ώρες έκανε

Παγωμένα πεζοδρόμιαΠαγωμένα πεζοδρόμιαναρκώσεις. Όποιος θέλει λοιπόν να πάει με ασφάλεια στον προορισμό του θα πρέπει να προτιμά το αυτοκίνητο από τον ποδαρόδρομο, μια και οι δρόμοι είναι καθαροί. 450 αυτοκίνητα του δήμου έχουν ρίξει 25.000 τόνους ορυκτού άλατος για να μη σχηματιστεί πάγος.

Οι επιπτώσεις πάντως ανέδειξαν και ένα άλλο πρόβλημα. Λόγω των κλιματικών αλλαγών πολλές εταιρείες καθαρισμού δημόσιων χώρων απέλυσαν το προσωπικό τους διότι πίστευαν ότι οι χειμώνες πλέον θα είναι πιο ήπιοι στη Γερμανία και δεν χρειάζονται προσωπικό.

Τέλος το δραματικό της υπόθεσης αναδεικνύει και η έκκληση που απηύθυνε ο δεδηλωμένος αριστερός Κλάους Πάιμαν, διευθυντής του περίφημου θεάτρου Berliner Ensemble, να επιστρατευθούν όσοι παίρνουν επίδομα ανεργίας προκειμένου να καθαρίσουν από τους πάγους τα πεζοδρόμια, γιατί κάθε βράδυ 770 θεατές κινδυνεύουν και συμβαίνουν ατυχήματα.

DW / DPA / Μαρία Ρηγούτσου

Υπεύθ. σύνταξης: Σπύρος Μοσκόβου

FROM DW

No comments:

Post a Comment