Της Γιωτας Mυρτσιωτη
Τα φτερά του προς τα μουσικά σαλόνια της Ευρώπης ανοίγει νεαρός Ελληνας συνθέτης που κάνει το ντεμπούτο του στο εξωτερικό σε μια από τις σημαντικότερες ορχήστρες του Λονδίνου. Tρία έργα του, η «Κλεψύδρα» (για συμφωνική ορχήστρα), το ντούο «Τέταρτη νύχτα» και το ηχογραφημένο σύνολο «Νουάρ» μάγεψαν σε διαγωνισμό σύνθεσης της Royal Philharmonic Society, ενός ιστορικού συλλόγου, και του χάρισαν στα είκοσι πέντε του ένα από τα τρία «εισιτήρια» για τη μουσική σκηνή της Philharmonia Orchestra του Λονδίνου.
Στα πρώτα κιόλας βήματα της καλλιτεχνικής του διαδρομής, πριν ακόμη ολοκληρώσει το διδακτορικό του, ο Δημήτρης Οικονόμου, απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, καλείται να συνθέσει ένα έργο για μέλη της Φιλαρμονικής Ορχήστρας, που θα παρουσιαστεί σε σειρά εκδηλώσεων σύγχρονης μουσικής «Philharmonia Music of Today Series» τον Ιούνιο του 2010. Ετσι, τον ερχόμενο χειμώνα, μαζί με τους δυο άλλους νικητές, ο Ελληνας συνθέτης θα βρεθεί στη Philharmonia Orchestra’s Composers Academy πλάι στον καλλιτεχνικό σύμβουλο της «Music of Today» και συνθέτη Τζούλιαν Αντερσον, για να συνθέσει ένα έργο με τους μουσικούς της Philharmonia Orchestra του Λονδίνου.
Η μέχρι τώρα πορεία του
Ποιος είναι όμως αυτός ο ταλαντούχος μουσικοσυνθέτης, που ξεχώρισε ανάμεσα σε πενήντα νέους συνθέτες της γενιάς του και το έργο του άγγιξε τις χορδές της κριτικής επιτροπής; Εντεκα ετών πρωτάρχισε τη μουσική του παιδεία σε ωδεία της Θεσσαλονίκης. Η δεκαπεντάχρονη διαδρομή του ξεκίνησε με σπουδές στην κιθάρα, έπειτα στο πιάνο, αργότερα στην ηλεκτρονική μουσική, για να καταλήξει στην κλασική μουσική μελετώντας κυρίως σύγχρονους συνθέτες.
Η σύνθεση ήταν το μεράκι αλλά και η εσωτερική του ανάγκη να μετατρέψει τον εσωτερικό του κόσμο σε ήχους και μελωδίες. Μαθητής ακόμη στο λύκειο και αυτοδίδακτος έγραφε κλασικά έργα για κιθάρα, που τα παρουσίαζε στις μουσικές μαθητικές επιδείξεις. «Γράφω από εσωτερική ανάγκη. Μέσα από τη μουσική σύνθεση προσπαθώ να ανακαλύψω τον εαυτό μου...», λέει στην «Κ». «Ο δρόμος που επέλεξα στον τομέα της σύνθεσης για την εξειδίκευσή μου δεν θα ήταν εύκολος χωρίς τη βοήθεια των δασκάλων μου», ομολογεί.
Γράφει ασταμάτητα σύγχρονη έντεχνη ελληνική μουσική – προέκταση της κλασικής μουσικής του 20ού αιώνα. «Η μουσική του γλώσσα είναι ηχοχρωματικού χαρακτήρα με μεγάλη εσωτερικότητα και εκστασιακή διάσταση», περιγράφει τη δουλειά του ο δάσκαλός του Χρήστος Σαμαράς, χαρακτηρίζοντάς τον «εξαιρετικά ταλαντούχο νέο της γενιάς του με μεγάλες προοπτικές». Αυτό καταδεικνύουν και τα βραβεία που ήρθαν το ένα μετά το άλλο από το 2003: στο πανελλήνιο φεστιβάλ μουσικής δωματίου, στο εργαστήρι σύγχρονης μουσικής του Mεγάρου Μουσικής Αθηνών, στον καλλιτεχνικό διαγωνισμό της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ για τα 20 χρόνα από την ίδρυσή της, στον τρίτο διεθνή διαγωνισμό σύνθεσης του Κέντρου Μεσογειακής Μουσικής στη Λαμία, στο εργαστήρι σύγχρονης μουσικής...
«Τα βραβεία είναι μικρά λιθαράκια στο απέραντο πεδίο της μουσικής γνώσης. Το σημαντικότερο είναι ν’ ακούγεται το έργο σου. Χαίρομαι που η δουλειά μου αναγνωρίζεται και παρουσιάζεται στο εξωτερικό και που θα συνεργαστώ με σπουδαίους μουσικούς. Εχω όμως ακόμη μακρύ δρόμο μπροστά μου, γιατί ξέρω ότι ο μουσικός δεν σταματά ποτέ να μαθαίνει».KATHIMERINI
No comments:
Post a Comment