Το θέμα της ημέρας | 30.07.2009
Πολλά "μποφώρ" στα ελληνικά πλοία
Μεσούντος του θέρους και με υπαρκτή και μετρήσιμη την πτώση της τουριστικής κίνησης προς την Ελλάδα η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC δημοσιοποίησε σήμερα την 11η κατά σειρά έκθεση ασφάλειας των ελληνικών οχηματαγωγών και, όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος δεν χαρίστηκε σε κανένα. Έβαλε βαθμό σε 14 φέρυ μποτ, που μεταφέρουν επιβάτες και αυτοκίνητα σε 14 προορισμούς στην Ελλάδα και το γενικό αποτέλεσμα ήταν απογοητευτικό και ανησυχητικό.
«Τα παράπονα έχουν πολλαπλασιαστεί»
Το λόγκο της ADACΧαλασμένες σωσίβιες λέμβοι, κολλημένες πόρτες εξόδων κινδύνου, προσωπικό χωρίς ολοκληρωμένη εκπαίδευση για έκτακτες καταστάσεις, αυτά και πολλά άλλα αναφέρονται στην 11η έκθεση της γερμανικής λέσχης αυτοκινήτου ADAC, που δημοσιοποιήθηκε σήμερα. Πιστή στο καλοκαιρινό ραντεβού και με δεδομένη την κρίση που διέρχεται ο ελληνικός τουρισμός η ADAC έκανε και πάλι ελέγχους, αυτήν την φορά μόνο σε ελληνικά οχηματαγωγά. Ο λόγος είναι ότι - όπως είπε στη Deutsche Welle η εκπρόσωπος της λέσχης Ζαμπίνε Μπερ - τα παράπονα και οι διαμαρτυρίες των γερμανών τουριστών για τα ελληνικά πλοία είχαν πολλαπλασιαστεί τον τελευταίο χρόνο, αφενός, και αφετέρου ότι οι εμπειρογνώμονες της ADAC γνώριζαν από προηγούμενους ελέγχους ότι εκεί υπήρχαν τα περισσότερα προβλήματα. Η δημοσιοποίηση των συμπερασμάτων αναμένεται να πλήξει ακόμη περισσότερο την εικόνα της τουριστικής Ελλάδος στο εξωτερικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το πρωί, τηλεοράσεις και ραδιόφωνα στη Γερμανία αναφέρονταν στην έκθεση με συνεντεύξεις και δηλώσεις των επιθεωρητών πάνω στα φέριμποτ ή στα νησιά, και το συμπέρασμα των λεγόμενών τους ήταν ότι η κατάσταση είναι απογοητευτική και ανησυχητική.
Το καλύτερο, το χειρότερο….
«Ελέγξαμε τα ελληνικά φεριμπότ, με τα οποία οι γερμανοί τουρίστες ταξιδεύουν στα ελληνικά νησιά και οι τούρκοι συμπολίτες μας επιστρέφουν στα σπίτια τους», τόνισε η εκπρόσωπος της ADAC Ζακλίν Γρκίνβαλντ. «Ελέγξαμε 14 προορισμούς, 14 φέριμποτ. Από αυτά μόνο ένα πήρε πολύ καλό βαθμό, το ΙΟΝΙΑΝ ΚING, πράγματι πρόκειται για βασιλιά. Κάνει το δρομολόγιο Πάτρα - Ηγουμενίτσα, είναι πολύ καλό, δεν παρουσιάζει σχεδόν καμιά έλλειψη. Το άλλο φεριμπότ το SARDINIA VERA ταξιδεύει ανατολικότερα, από τον Πειραιά στο Βαθύ της Σάμου και είναι το χειρότερο. Η κατάσταση ασφάλειας είναι τόσο κακή, που δεν επιτρέπεται να πατά το πόδι σε αυτό, δεν πρέπει να ταξιδεύει κανείς με αυτό. Κακή κατάσταση ασφάλειας σημαίνει ότι ακόμη και οι αρχές ασχολούνται με αυτό. Οι έξοδοι κινδύνου ήταν κλειστές, το σύστημα εκκένωσης ανύπαρκτο, δεν υπήρχαν τσουλήθρες κινδύνου, οι σωσίβιες λέμβοι, που κανονικά χρησιμοποιεί κανείς σε περίπτωση κινδύνου, ήταν σε κακή κατάσταση και οι πόρτες εξόδου κολλημένες από μπογιά, ο κατάλογος των ελλείψεων δεν τελειώνει. Πρόκειται για ένα πλοίο με το οποίο δεν επιτρέπεται να ταξιδεύει κανείς».
…και η ενδιάμεση κατάσταση
Ανάμεσα στο καλύτερο και το χειρότερο υπάρχουν άλλα 12 οχηματαγωγά από τα οποία το ΣΟΦΟΚΛΗΣ V από Ηγουμενίτσα για Πάτρα, το ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π. από Μύκονο για Ραφήνα, το ΛΑΤΩ από Πειραιά για Χανιά, το ΘΕΟΦΙΛΟΣ από Βαθύ Σάμου για Χίο και το SUPERFERRY II από Μύκονο για Ραφήνα πήραν το βαθμό «καλώς». Το ΠΡΕΒΕΛΗ από Πειραιά για Ρόδο, το ΜΥΤΙΛΗΝΗ από Χίο για Πειραιά, το AQUA JEWEL από Μύκονο για Ραφήνα και το ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ από Πειραιά για Ρέθυμνο κρίθηκαν ως «επαρκή». Το ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α από Ραφήνα για Μύκονο, τα ΦΟΙΒΟΣ και ΝΕΦΕΛΗ από Πειραιά για Αίγινα χαρακτηρίστηκαν ως ελλιπή. Οι έλεγχοι έγιναν τον περασμένο Μάιο και Ιούνιο και οι επιθεωρητές είναι διεθνώς αναγνωρισμένοι και ουδέτεροι εμπειρογνώμονες στην ναυσιπλοΐα από την Ένωση ΝαυτικώνΕμπειρογνωμόνων του Αμβούργου και το τεχνικό γραφείο D.TOUW EXPERTISE στο Ρότερνταμ. Επικεφαλής του προγράμματος ελέγχου ήταν το συντακτικό γραφείο Zuschrott & Böhm στο Μόναχο, το οποίο συνεργάζεται εδώ και πολλά χρόνια με την ADAC. Τα αποτελέσματα της έκθεση θεωρούνται χειρότερα από τις προηγούμενες χρονιές. Πόσο πραγματικά επικίνδυνα για τους επιβάτες είναι όμως όλα αυτά, ρωτήσαμε την εκπρόσωπο της ADAC Ζαμπίνε Μπέρ.
«Λειτουργεί ως ταρακούνημα στους αρμόδιους»
«Να σας πω», απάντησε, «υπάρχουν πολλές ελλείψεις, που δεν κρίνονται ως ακίνδυνες. Από ελλείψεις στην ενημέρωση των επιβατών σε περίπτωση κινδύνου μέχρι ελλείψεις στεγανών στους χώρους παρκινγκ των φέριμπότ. Κάτι τέτοιο είναι πολύ επικίνδυνο, διότι αν μπει νερό στο πλοίο, πηγαίνει παντού. Υπάρχουν κι άλλες ελλείψεις, όπως για παράδειγμα οι πόρτες ασφαλείας στο πάρκινγκ που μένουν ανοιχτές και που κάνουν τα στεγανά σαν μην υπάρχουν. Επίσης, τα πλοία που είναι πολύ παλιά και δεν έχουν ανακαινισθεί, αυτό είναι επικίνδυνο, όπως επικίνδυνο είναι και το ότι το πλήρωμα που βρίσκεται εκεί για την ασφάλεια των επιβατών δεν έχει συνείδηση καμιά φορά του ρόλου του».
Η Ζαμπίνε Μπερ είπε στη Ντόιτσε Βέλλε ότι διαπιστώνεται φέτος μια γενικότερη επιδείνωση της κατάστασης στα ελληνικά πλοία. Παραδέχεται, ωστόσο, ότι έχει σημειωθεί πρόοδος στο νομικό πλαίσιο με αυστηρότερους κανόνες ασφαλείας και με απόσυρση των πλοίων άνω των 30 χρόνων και ότι οι πλοιοκτήτριες εταιρίες έχουν επενδύσει μεγάλα ποσά για τη βελτίωση της ασφάλειας των οχηματαγωγών. Η εκπρόσωπος τύπου της ADAC γνωρίζει καλά ότι μια τέτοια έκθεση δεν ευνοεί τον ελληνικό τουρισμό και δεν χαροποιεί κανένα. «Είναι σαφές ότι έχουμε κατανόηση, το κακό αποτέλεσμα δεν ικανοποιεί κανένα. Παρόλα αυτά πρόκειται για μια έκκληση, για αυτό κάνουμε αυτούς τους ελέγχους για να ξέρουν οι καταναλωτές τι τους περιμένει και τι μπορούν να κάνουν. Αλλά και για να ταρακουνήσουμε τους αρμόδιους και να τους πούμε ότι κάτι θα πρέπει να κάνουν, αυτό είναι και το νόημα».
Ειρήνη Αναστασοπούλου/Κώστας Συμεωνίδης
Υπεύθ.Σύνταξης:Στ. Γεωργακόπουλος
No comments:
Post a Comment