Saturday, July 11, 2009

Ζώντας στη Γερμανία | 08.07.2009

Πάνω από τους μισούς Γερμανούς θα μείνουν το καλοκαίρι σπίτι τους

Η οικονομική κρίση έχει εμφανείς αρνητικές επιπτώσεις και στον τουρισμό. Οικονομική στενότητα και η επαπειλούμενη άνοδος της ανεργίας οδήγησαν πολλούς Γερμανούς να ακυρώσουν το προγραμματισμένο καλοκαιρινό ταξίδι.

Οικονομική κρίση και τουρισμός. Μια… «εκρηκτική σχέση» ιδίως για χώρες όπως η δική μας που αξιολογούν τον τουρισμό ως «βαριά βιομηχανία».

Οι περισσότεροι τουρίστες που έρχονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα είναι Γερμανοί: περίπου 2,3 εκ. Έχει συνεπώς ιδιαίτερη σημασία αν και που θα ταξιδέψουν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές οι Γερμανοί λαμβάνοντας βέβαια υπόψη ότι η οικονομική κρίση έχει καλλιεργήσει στη Γερμανία κλίμα ανασφάλειας.

Επιλέγουν σύντομα ταξίδια στο εσωτερικό…

Λιγότεροι Γερμανοί επιλέγουν φέτος τουριστικό προορισμό στο εξωτερικόBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Λιγότεροι Γερμανοί επιλέγουν φέτος τουριστικό προορισμό στο εξωτερικόΓια τις συνέπειες της κρίσης μίλησε στην Deutsche Welle o επιστημονικός συνεργάτης του Βρετανοαμερικανικού Ινστιτούτου της Καπνοβιομηχανίας για τις Μελλοντικές Τάσεις Ούλριχ Ράινχαρντ: «Υπάρχουν τρεις βασικές επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης. 1ον λιγότεροι Γερμανοί θα ταξιδέψουν φέτος κατά τη διάρκεια των διακοπών, ποσοστό μικρότερο του 50%, 2ον επιλέγουν προορισμούς κυρίως εντός Γερμανίας και 3ον οι Γερμανοί κάνουν πιο σύντομα ταξίδια από ότι συνήθως. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι Γερμανοί θέλουν να ταξιδέψουν, όμως όλο και περισσότεροι δεν έχουν τη οικονομική δυνατότητα να κάνουν ένα ταξίδι διάρκειας 2 εβδομάδων, όπως έκαναν παλιά. Για τα επόμενα χρόνια προβλέπουμε ότι λόγω της δημογραφικής εξέλιξης οι συνταξιούχοι άνω των 65 ή 67 θα είναι εκείνοι που θα δώσουν τον τόνο στον τουρισμό του μέλλοντος. Διότι κυρίως οι μεγαλύτεροι σε ηλικία έχουν χρόνο, χρήμα και το σημαντικότερο δεν φοβούνται για την θέση εργασίας τους».

Οι διακοπές είναι το τελευταίο στο οποίο θα έκαναν οικονομία…

Παρά την κρίση οι διακοπές παραμένουν το «αγαπημένο παιδί» των ΓερμανώνBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Παρά την κρίση οι διακοπές παραμένουν το «αγαπημένο παιδί» των ΓερμανώνΟι διακοπές ήταν και παραμένει το «αγαπημένο παιδί» των Γερμανών. Από τη δεκαετία του ΄50 και την οικονομική ανάκαμψη μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο οι διακοπές αποτελούσαν προτεραιότητα. Στο τελευταίο που θα έκαναν λοιπόν οικονομία οι Γερμανοί θα ήταν οι καλοκαιρινές διακοπές. Μήπως όμως το δεδομένο αλλάζει φέτος λόγω της οικονομικής κρίσης; «Και φέτος οι Γερμανοί πολίτες θέλουν να είναι σίγουροι ότι μετά από εργασία 50 εβδομάδων μπορούν να διαφύγουν από την καθημερινότητα έστω και για 2 εβδομάδες, λέει ο Γερμανός ειδικός. Ας μην ξεχνάμε ότι οι διακοπές δεν είναι μόνο χαλάρωση, αλλά ο αντίθετος πόλος στην εργασία. Οι Γερμανοί ενδέχεται βέβαια να συμβιβαστούν και να μην κάνουν το μακρινό ταξίδι που επιθυμούσαν.

Όλες οι έρευνες που έχουν διεξαχθεί από το ινστιτούτο μας δείχνουν πάντως ξεκάθαρα ότι για τους περισσότερους Γερμανούς οι διακοπές βρίσκονται πιο κοντά από οτιδήποτε άλλο στο αίσθημα της ευτυχίας».

Marlis Schaum/Στέφανος Γεωργακόπουλος

Υπεύθ. σύνταξης: Βιβή Παπαναγιώτου/dw

No comments:

Post a Comment