Διαστάσεις | 10.06.2009
Φθίνει το μοντέλο πολυκαταστημάτων τύπου Karstadt
Στο πρώτο όροφο ρούχα, στο δεύτερο ένα πάπλωμα, στον τρίτο dvd και ηλεκτρονικά και στον τελευταίο το εστιατόριο. Αυτό είναι το μοντέλο του πολυκαταστήματος που χαρακτήριζε το κέντρο των γερμανικών πόλεων επί δεκαετίες και το οποίο περνάει τώρα μεγάλη κρίση. Στη δεκαετία του ΄70 κάλυπτε το 14% του συνολικού εμπορικού τζίρου, σήμερα έπεσε στο 3,3%. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος: Discοunter που δεν πουλάνε πλέον μόνον είδη διατροφής, εμπορικά κέντρα που συστεγάζουν πολλά εξειδικευμένα καταστήματα και βεβαίως το ίντερνετ και οι ηλεκτρονικές αγορές που καλύπτουν όλο και μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτικών αναγκών.
Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Εργαζόμενοι του Karstadt απολύονται μετά την πτώχευση τoυ ομίλου Arcandor Παγιώνεται η τάση εξειδίκευσης
Μεγάλες αλυσίδες αναγκάστηκαν να κλείσουν, Hertie, Woolworth και τώρα Karstadt. Το πρόβλημα όμως δεν είναι τόσο η πληθώρα των πολυκαταστημάτων, αλλά η στρουκτούρα τους, η οργάνωση, και ο τρόπος λειτουργίας τους, λέει ο Κλάους Πέτερ Τάιπελ από την εταιρία συμβούλων BBE. "Το πολυκατάστημα καθ΄ ευατό δεν έχει πεθάνει, φταίει όμως η φόρμα της λειτουργίας του και κυρίως η φόρμα της εσωτερικής οργάνωσης, με ζητούμενο πως διευθύνεται με επιτυχία ένα εμπορικό πολυκατάστημα".
Τα εμπορικά πολυκαταστήματα που έχουμε συνηθίσει στο κέντρο των πόλεων και που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι τους, έχουν μέλλον και αυτό δείχνουν αλυσίδες όπως η γαλλική Lafayette και η βρετανική Harrods. Μόνο που παγιώνεται όλο και περισσότερο μία τάση εξειδίκευσης στα προσφερόμενα προϊόντα, που ξεφεύγει από το μοντέλο ότι «μπαίνω μέσα και βρίσκω τα πάντα». Στην κατεύθυνση αυτή μάλιστα κινούνταν τελευταία και το Karstadt μειώνοντας συνεχώς την προσφορά σε ηλεκτρονικά προϊόντα, καθώς όποιος θέλει να αγοράσει ένα κομπιούτερ ή μια τηλεόραση θα πάει στα εξειδικευμένα καταστήματα mediamarkt η saturn.
Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: H αλυσίδα Karstadt κατεβάζει τα ρολά Το «νέο κέντρο» του αγοραστικού κοινού
Διαπιστώνεται μια «σαφής προτίμηση για τα εξειδικευμένα καταστήματα. Τα οποία έχουν επιτυχία στο αγοραστικό κοινό χρησιμοποιώντας και μία επιθετική διαφήμιση", σημειώνει ο Κλάους Πέτερ Τάιπελ. «Το κλασικό μοντέλο των εμπορικών πολυκαταστημάτων που γνωρίζουμε στη Γερμανία εστιάζει το ενδιαφέρον του στο κέντρο του καταναλωτικού κοινού. Μπορεί στο παρελθόν να ήταν η σωστή επιλογή, αλλά αυτή η ομάδα δεν υπάρχει σήμερα, επαναπροσδιορίζεται ως "νέο κέντρο". Και για να φτάσει κανείς σήμερα αυτή την ομάδα, πρέπει να εστιάσει σε νέα θέματα, σε νέα προϊόντα και παροχή υπηρεσιών σε συνδυασμό με τα αντίστοιχα προϊόντα σε διαφορετικές κλίμακες τιμών, προσφέροντας μια ποικιλία από δικές του αλλά και άλλες μάρκες", λέει ο αναλυτής αγοράς Κλάους Πέτερ Τάιπελ.
Η διαδικασία αυτή επαναπροσδιορισμού του μοντέλου των πολυκαταστημάτων είχε ήδη ξεκινήσει, η οικονομική κρίση έρχεται τώρα να την επιταχύνει.
Henrik Böhme / Γιώργος Παππάς
Υπεύθ. σύνταξης: Κώστας Συμεωνίδης dw
No comments:
Post a Comment