Συνειδητή παραπλάνηση των αγροτών (με όπλο τον Κανονισμό της Κομισιόν)
Με απαξιωτικό τρόπο αντιμετωπίστηκε από την αντιπολίτευση ο Κανονισμός που εξέδωσε η Κομισιόν στις 21 Αυγούστου για τη στήριξη των παραγωγών ροδακίνων και νεκταρινιών.
Αν και επρόκειτο για πλήρη υιοθέτηση των προτάσεων που ο Επίτροπος Γεωργίας κ. Τσιόλος είχε ανακοινώσει στις 11 Αυγούστου, όταν ξεκαθάρισε πως η ΕΕ πρέπει να αναλάβει δράση για στήριξη των τιμών και αύξηση της ζήτησης, αναφερόμενος τόσο στο γενικό πρόβλημα των συγκεκριμένων παραγωγών, όσο και στο ειδικό που προκλήθηκε από τις κυρώσεις κατά της Ρωσίας, η ουσία του Κανονισμού διαστρεβλώθηκε απόλυτα.
Αν και είναι γνωστό ότι η Κομισιόν λαμβάνει αποφάσεις για τη στήριξη των τιμών και όχι άλλες αποφάσεις, για τις οποίες αρμόδιο είναι το Συμβούλιο των υπουργών Γεωργίας (που θα συνεδριάσει στις 5 Σεπτεμβρίου), ο Κανονισμός παρουσιάστηκε ως τελικό κείμενο αποφάσεων.
Αν και το ποσό των 3 εκ ευρώ για τέσσερις χώρες (317.215 ευρώ για την Ελλάδα) που αποφασίστηκε, αφορά στην προώθηση των συγκεκριμένων προϊόντων στο εσωτερικό των χωρών που έχουν πληγεί, αυτό παρουσιάστηκε ως ποσό για προώθηση των προϊόντων σε νέες αγορές.
Αν και η χρηματοδοτική συνδρομή, ύψους 29,7 εκατ. ευρώ σε οργανώσεις παραγωγών καθώς και σε μεμονωμένους παραγωγούς, που αποφασίστηκε με τον Κανονισμό της 21ης Αυγούστου αφορά αποσύρσεις (δωρεάν διανομή, λιπασματοποίηση, κ.λπ), με σκοπό την στήριξη των τιμών, αυτή εμφανίστηκε ως γενική αποζημίωση.
Αν και οι προτάσεις της Ελλάδας υιοθετήθηκαν στο σύνολό τους (και μάλιστα με αναδρομική ισχύ), υποστήριξαν πως η χώρα μας δεν διεκδίκησε και δεν έλαβε τίποτε.
Αν και είναι σαφές πως ο συγκεκριμένος Κανονισμός δεν αφορά τόσο τις συνέπειες από το εμπάργκο, αλλά τις συνέπειες που ήδη υφίσταντο οι παραγωγοί λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών (μια ήπια άνοιξη που είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθεί κατακόρυφα η παραγωγή, οπότε η ζήτηση δεν μπορούσε να καλύψει την προσφορά), παρουσιάστηκε ως απόφαση για αντιμετώπιση των συνεπειών του εμπάργκο – ενώ αυτή θα ληφθεί στις 5 Σεπτεμβρίου.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις Τσιόλος της 11ης Αυγούστου και τον Κανονισμό της Επιτροπής της 21ης Αυγούστου, για να αντιμετωπιστούν συνολικά όλα αυτά τα προβλήματα αποφασίστηκε η αύξηση από 5% σε 10%
το ποσοστό των φρούτων που επιτρέπεται να αποσυρθούν από την αγορά και να διανεμηθούν δωρεάν, καθώς και η στήριξη των μεμονωμένων παραγωγών.
Γι’ αυτό άλλωστε και το θέμα του εμπάργκο στον συγκεκριμένο Κανονισμό αναφέρεται ως τρίτο κατά σειρά υπό αντιμετώπιση θέμα.
Ο σκοπός των «οργισμένων» ανακοινώσεων, ήταν σαφής: Να απογοητευτούν οι Έλληνες αγρότες – αφού θα θεωρήσουν πως αυτές είναι οι τελικές αποφάσεις της ΕΕ – και να βαφτιστούν «επαίτες», ώστε να στραφούν κατά της κυβέρνησης και να εγγραφούν στο «πελατολόγιο» της αντιπολίτευσης.
Ας το ξεκαθαρίσουμε:
Η Κομισιόν έχει αρμοδιότητα επί των κανόνων για την «κοινή οργάνωση των αγορών αγροτικών προϊόντων».
Και ο Κανονισμός της αφορά «τα υψηλά εποχικά επίπεδα εφοδιασμού», την «επιβράδυνση της κατανάλωσης λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών» και (ως τρίτη παράμετρο) το ρωσικό εμπάργκο που «ενδέχεται να επιδεινώσει την κατάσταση».
Γι’ αυτό και λαμβάνει μέτρα επιπλέον των συνηθισμένων που προβλέπονται από τους Κανονισμούς.
Έτσι:
Για να μετριαστεί ο αντίκτυπος της απότομης μείωσης των τιμών το φετινό καλοκαίρι, χρηματοδοτεί την απόσυρση με δωρεάν διανομή σε ποσοστό 10% επί της παραγωγής.
Διαπιστώνει ότι απαιτείται να ληφθούν έκτακτα μέτρα στήριξης των παραγωγών στο στάδιο της συγκομιδής, προκειμένου να αποφευχθεί «επιδείνωση της κατάστασης ή παρατεταμένη διατάραξη της αγοράς». (Άρα αναμένουμε μέτρα για τα ροδάκινα στα οποία δεν έχει ολοκληρωθεί η συγκομιδή).
Στόχος των μέτρων είναι η αύξηση της κατανάλωσης ροδακίνων και νεκταρινιών, με σκοπό την «ταχύτερη σταθεροποίηση της αγοράς». Για να ενθαρρύνει την κατανάλωση προτείνει και χρηματοδοτεί με πρόσθετη στήριξη «εκστρατείες προώθησης» από τις οργανώσεις παραγωγών. Δίνει όλα τα κονδύλια προώθησης πρακτικά στις 4 χώρες που παράγουν μεγάλες ποσότητες. (Οι άλλες 24 χώρες μέλη παράγουν το 3,7% της συνολικής παραγωγής ροδάκινων-νεκταρινιών της ΕΕ).
Προκρίνει τις αποσύρσεις ως μέτρο διαχείρισης κρίσης όταν υπάρχει «πλεόνασμα προϊόντος στην αγορά». Αυτό σημαίνει ότι έρχεται να ρυθμίσει ζητήματα προσφοράς και ζήτησης, άρα στοχεύει στις τιμές και όχι στην αποζημίωση του παραγωγού.
Παρόλα αυτά επεκτείνει την στήριξη της ΕΕ σε όλους τους παραγωγούς (κάτι που δεν συνηθίζει να κάνει για τους ανεξάρτητους). Αυτό είναι κάτι που διεκδίκησε και πέτυχε η Ελλάδα.
Χαρακτηρίζει απόσυρση και την δωρεάν διανομή σε φορείς, όπως σχολεία και φιλανθρωπικές οργανώσεις. Και αυτό είναι κάτι που διεκδίκησε και πέτυχε η Ελλάδα.
Πέρα από αυτά:
Για την κατανομή της χρηματοδότησης των έκτακτων μέτρων στήριξης θα αποφασίσουν τα κράτη-μέλη στο Συμβούλιο των υπουργών Γεωργίας στις 5 Σεπτεμβρίου.
Η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων χρηματοδότησης λήγει στις 28 Νοεμβρίου 2014 για τη χρηματοδότηση της απόσυρσης και στις 27 Φεβρουαρίου 2015 για τις δραστηριότητες προώθησης και τις αιτήσεις για συνολική πρόσθετη στήριξη για δραστηριότητες προώθησης.
Καθίσταται σαφές ότι πρώτα θα συγκεντρωθούν όλα τα αιτήματα για χρηματοδοτήσεις και μετά θα κατανεμηθούν τα κονδύλια από την ΕΕ.
Σημειώστε πως αν η ΕΕ χρηματοδοτούσε μέρος του εξαγώγιμου προϊόντος στην τιμή του (επιδοτώντας πχ τη διαφήμιση ή την παραγωγή του) θα προέβαινε απαγορευμένη πολιτική dumping και θα προκαλούνταν άλλα προβλήματα, κυρίως με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου.
Σημειώστε επίσης ότι με την κατάργηση των διατάξεων περί εξαγωγικών επιστροφών της ΚΑΠ (πριν από μερικά χρόνια), η ΕΕ δεν έχει τη δυνατότητα να επιδοτεί άμεσα προϊόντα που πλήττονται.
Το επιχείρημα του Έλληνα υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Καρασμάνη στις πρώτες επαφές με τον Επίτροπος κ. Τσιόλος (16 Ιουλίου, ήδη πριν από την έναρξη του ρωσικού εμπάργκο) ήταν να στηριχθεί το απωλεσθέν εισόδημα του παραγωγού εξαιτίας της χαμηλής τιμής πώλησης, λόγω της αυξημένης παραγωγής στη νότια Ευρώπη και του αυξημένου κόστους μεταφοράς, οφειλόμενου στην εμπόλεμη κατάσταση στην Ουκρανία.
Τέλος, υπενθυμίζεται ότι για τα υπόλοιπα προϊόντα που δεν έχει αρχίσει ακόμα η συγκομιδή τους (ακτινίδια, αχλάδια, πορτοκάλια, μήλα και φράουλες) η Επιτροπή έχει ήδη εκδώσει (18 Αυγούστου) απόφαση συνολικού ύψους 125 εκ. ευρώ για απόσυρση.
Συμπέρασμα: Βρισκόμαστε για άλλη μια φορά αντιμέτωποι με μια προπαγανδιστική εκστρατεία παραπλάνησης των αγροτών (και γενικότερα της κοινής γνώμης), με συνειδητή διαστρέβλωση του πρόσφατου Κανονισμού της Κομισιόν.
Και αποσιωπάται ότι οι σχετικές με τις συνέπειες του ρωσικού εμπάργκο δεν μπορούσαν να αντιμετωπιστούν από την Κομισιόν, διότι η αρμοδιότητα ανήκει στο Συμβούλιο των υπουργών Γεωργίας που θα συνέλθει στις 5 Σεπτεμβρίου. elzoni.gr
Αν και επρόκειτο για πλήρη υιοθέτηση των προτάσεων που ο Επίτροπος Γεωργίας κ. Τσιόλος είχε ανακοινώσει στις 11 Αυγούστου, όταν ξεκαθάρισε πως η ΕΕ πρέπει να αναλάβει δράση για στήριξη των τιμών και αύξηση της ζήτησης, αναφερόμενος τόσο στο γενικό πρόβλημα των συγκεκριμένων παραγωγών, όσο και στο ειδικό που προκλήθηκε από τις κυρώσεις κατά της Ρωσίας, η ουσία του Κανονισμού διαστρεβλώθηκε απόλυτα.
Αν και είναι γνωστό ότι η Κομισιόν λαμβάνει αποφάσεις για τη στήριξη των τιμών και όχι άλλες αποφάσεις, για τις οποίες αρμόδιο είναι το Συμβούλιο των υπουργών Γεωργίας (που θα συνεδριάσει στις 5 Σεπτεμβρίου), ο Κανονισμός παρουσιάστηκε ως τελικό κείμενο αποφάσεων.
Αν και το ποσό των 3 εκ ευρώ για τέσσερις χώρες (317.215 ευρώ για την Ελλάδα) που αποφασίστηκε, αφορά στην προώθηση των συγκεκριμένων προϊόντων στο εσωτερικό των χωρών που έχουν πληγεί, αυτό παρουσιάστηκε ως ποσό για προώθηση των προϊόντων σε νέες αγορές.
Αν και η χρηματοδοτική συνδρομή, ύψους 29,7 εκατ. ευρώ σε οργανώσεις παραγωγών καθώς και σε μεμονωμένους παραγωγούς, που αποφασίστηκε με τον Κανονισμό της 21ης Αυγούστου αφορά αποσύρσεις (δωρεάν διανομή, λιπασματοποίηση, κ.λπ), με σκοπό την στήριξη των τιμών, αυτή εμφανίστηκε ως γενική αποζημίωση.
Αν και οι προτάσεις της Ελλάδας υιοθετήθηκαν στο σύνολό τους (και μάλιστα με αναδρομική ισχύ), υποστήριξαν πως η χώρα μας δεν διεκδίκησε και δεν έλαβε τίποτε.
Αν και είναι σαφές πως ο συγκεκριμένος Κανονισμός δεν αφορά τόσο τις συνέπειες από το εμπάργκο, αλλά τις συνέπειες που ήδη υφίσταντο οι παραγωγοί λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών (μια ήπια άνοιξη που είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθεί κατακόρυφα η παραγωγή, οπότε η ζήτηση δεν μπορούσε να καλύψει την προσφορά), παρουσιάστηκε ως απόφαση για αντιμετώπιση των συνεπειών του εμπάργκο – ενώ αυτή θα ληφθεί στις 5 Σεπτεμβρίου.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις Τσιόλος της 11ης Αυγούστου και τον Κανονισμό της Επιτροπής της 21ης Αυγούστου, για να αντιμετωπιστούν συνολικά όλα αυτά τα προβλήματα αποφασίστηκε η αύξηση από 5% σε 10%
το ποσοστό των φρούτων που επιτρέπεται να αποσυρθούν από την αγορά και να διανεμηθούν δωρεάν, καθώς και η στήριξη των μεμονωμένων παραγωγών.
Γι’ αυτό άλλωστε και το θέμα του εμπάργκο στον συγκεκριμένο Κανονισμό αναφέρεται ως τρίτο κατά σειρά υπό αντιμετώπιση θέμα.
Ο σκοπός των «οργισμένων» ανακοινώσεων, ήταν σαφής: Να απογοητευτούν οι Έλληνες αγρότες – αφού θα θεωρήσουν πως αυτές είναι οι τελικές αποφάσεις της ΕΕ – και να βαφτιστούν «επαίτες», ώστε να στραφούν κατά της κυβέρνησης και να εγγραφούν στο «πελατολόγιο» της αντιπολίτευσης.
Ας το ξεκαθαρίσουμε:
Η Κομισιόν έχει αρμοδιότητα επί των κανόνων για την «κοινή οργάνωση των αγορών αγροτικών προϊόντων».
Και ο Κανονισμός της αφορά «τα υψηλά εποχικά επίπεδα εφοδιασμού», την «επιβράδυνση της κατανάλωσης λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών» και (ως τρίτη παράμετρο) το ρωσικό εμπάργκο που «ενδέχεται να επιδεινώσει την κατάσταση».
Γι’ αυτό και λαμβάνει μέτρα επιπλέον των συνηθισμένων που προβλέπονται από τους Κανονισμούς.
Έτσι:
Για να μετριαστεί ο αντίκτυπος της απότομης μείωσης των τιμών το φετινό καλοκαίρι, χρηματοδοτεί την απόσυρση με δωρεάν διανομή σε ποσοστό 10% επί της παραγωγής.
Διαπιστώνει ότι απαιτείται να ληφθούν έκτακτα μέτρα στήριξης των παραγωγών στο στάδιο της συγκομιδής, προκειμένου να αποφευχθεί «επιδείνωση της κατάστασης ή παρατεταμένη διατάραξη της αγοράς». (Άρα αναμένουμε μέτρα για τα ροδάκινα στα οποία δεν έχει ολοκληρωθεί η συγκομιδή).
Στόχος των μέτρων είναι η αύξηση της κατανάλωσης ροδακίνων και νεκταρινιών, με σκοπό την «ταχύτερη σταθεροποίηση της αγοράς». Για να ενθαρρύνει την κατανάλωση προτείνει και χρηματοδοτεί με πρόσθετη στήριξη «εκστρατείες προώθησης» από τις οργανώσεις παραγωγών. Δίνει όλα τα κονδύλια προώθησης πρακτικά στις 4 χώρες που παράγουν μεγάλες ποσότητες. (Οι άλλες 24 χώρες μέλη παράγουν το 3,7% της συνολικής παραγωγής ροδάκινων-νεκταρινιών της ΕΕ).
Προκρίνει τις αποσύρσεις ως μέτρο διαχείρισης κρίσης όταν υπάρχει «πλεόνασμα προϊόντος στην αγορά». Αυτό σημαίνει ότι έρχεται να ρυθμίσει ζητήματα προσφοράς και ζήτησης, άρα στοχεύει στις τιμές και όχι στην αποζημίωση του παραγωγού.
Παρόλα αυτά επεκτείνει την στήριξη της ΕΕ σε όλους τους παραγωγούς (κάτι που δεν συνηθίζει να κάνει για τους ανεξάρτητους). Αυτό είναι κάτι που διεκδίκησε και πέτυχε η Ελλάδα.
Χαρακτηρίζει απόσυρση και την δωρεάν διανομή σε φορείς, όπως σχολεία και φιλανθρωπικές οργανώσεις. Και αυτό είναι κάτι που διεκδίκησε και πέτυχε η Ελλάδα.
Πέρα από αυτά:
Για την κατανομή της χρηματοδότησης των έκτακτων μέτρων στήριξης θα αποφασίσουν τα κράτη-μέλη στο Συμβούλιο των υπουργών Γεωργίας στις 5 Σεπτεμβρίου.
Η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων χρηματοδότησης λήγει στις 28 Νοεμβρίου 2014 για τη χρηματοδότηση της απόσυρσης και στις 27 Φεβρουαρίου 2015 για τις δραστηριότητες προώθησης και τις αιτήσεις για συνολική πρόσθετη στήριξη για δραστηριότητες προώθησης.
Καθίσταται σαφές ότι πρώτα θα συγκεντρωθούν όλα τα αιτήματα για χρηματοδοτήσεις και μετά θα κατανεμηθούν τα κονδύλια από την ΕΕ.
Σημειώστε πως αν η ΕΕ χρηματοδοτούσε μέρος του εξαγώγιμου προϊόντος στην τιμή του (επιδοτώντας πχ τη διαφήμιση ή την παραγωγή του) θα προέβαινε απαγορευμένη πολιτική dumping και θα προκαλούνταν άλλα προβλήματα, κυρίως με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου.
Σημειώστε επίσης ότι με την κατάργηση των διατάξεων περί εξαγωγικών επιστροφών της ΚΑΠ (πριν από μερικά χρόνια), η ΕΕ δεν έχει τη δυνατότητα να επιδοτεί άμεσα προϊόντα που πλήττονται.
Το επιχείρημα του Έλληνα υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Καρασμάνη στις πρώτες επαφές με τον Επίτροπος κ. Τσιόλος (16 Ιουλίου, ήδη πριν από την έναρξη του ρωσικού εμπάργκο) ήταν να στηριχθεί το απωλεσθέν εισόδημα του παραγωγού εξαιτίας της χαμηλής τιμής πώλησης, λόγω της αυξημένης παραγωγής στη νότια Ευρώπη και του αυξημένου κόστους μεταφοράς, οφειλόμενου στην εμπόλεμη κατάσταση στην Ουκρανία.
Τέλος, υπενθυμίζεται ότι για τα υπόλοιπα προϊόντα που δεν έχει αρχίσει ακόμα η συγκομιδή τους (ακτινίδια, αχλάδια, πορτοκάλια, μήλα και φράουλες) η Επιτροπή έχει ήδη εκδώσει (18 Αυγούστου) απόφαση συνολικού ύψους 125 εκ. ευρώ για απόσυρση.
Συμπέρασμα: Βρισκόμαστε για άλλη μια φορά αντιμέτωποι με μια προπαγανδιστική εκστρατεία παραπλάνησης των αγροτών (και γενικότερα της κοινής γνώμης), με συνειδητή διαστρέβλωση του πρόσφατου Κανονισμού της Κομισιόν.
Και αποσιωπάται ότι οι σχετικές με τις συνέπειες του ρωσικού εμπάργκο δεν μπορούσαν να αντιμετωπιστούν από την Κομισιόν, διότι η αρμοδιότητα ανήκει στο Συμβούλιο των υπουργών Γεωργίας που θα συνέλθει στις 5 Σεπτεμβρίου. elzoni.gr
No comments:
Post a Comment