Tuesday, April 15, 2014

Boeing: Νωρίτερα στην επιφάνεια το βαθυσκάφος λόγω μεγάλου βάθους του Ινδικού

Boeing: Νωρίτερα στην επιφάνεια το βαθυσκάφος λόγω μεγάλου βάθους του Ινδικού

Μόλις έξι ώρες -από τις προγραμματισμένες 16- κατόρθωσε το ειδικό ρομποτικό βαθυσκάφος Bluefin-21 να ερευνήσει στα νερά του Ινδικού Ωκεανού, όπου φέρεται να συνετρίβη το boeing 777 των Μαλαισιανών Αερογραμμών, καθώς το πολύ μεγάλο βάθος των νερών ανάγκασε το υποβρύχιο να ολοκληρώσει συντομότερα την έρευνα.

Boeing: Νωρίτερα στην επιφάνεια το βαθυσκάφος λόγω μεγάλου βάθους του Ινδικού
Το αυτόνομο βαθυσκάφος Bluefin-21, εξοπλισμένο με υπερευαίσθητο σόναρ, ποντίστηκε το βράδυ της Δευτέρας από το αυστραλιανό πλοίο Ocean Shield , το οποίο και καθοδηγεί τις έρευνες για τον εντοπισμό του αεροπλάνου που εξαφανίστηκε στις 8 Μαρτίου.
«Μετά από περίπου έξι ώρες της αποστολής το Bluefin-21 έφτασε στο όριο του βάθους ( 4.500 μέτρα) και αναδύθηκε στην επιφάνεια» ανακοίνωσε το Κοινό Συντονιστικό Κέντρο Ερευνών. «Οι πληροφορίες που συλλέχθηκαν κατά τη διάρκεια αυτών των έξι ωρών ανακτώνται και αναλύονται» συμπληρώνεται στην ανακοίνωση.
Η δεύτερη αποστολή του ειδικού βαθυσκάφους θα γίνει κατά τη διάρκεια της ημέρας, αν ο καιρός το επιτρέψει , ανέφερε επίσης το Κοινό Συντονιστικό Κέντρο Ερευνών. Το Bluefin-21 είναι βαθυσκάφος με σχήμα τορπίλης έχει μήκος 4.93 μέτρα και διαθέτει υπερσύγχρονο σόναρ.
Η περιοχή όπου το αυστραλιανό πλοίο η Ocean Shield ερευνά το βυθό του ωκεανού έχει εμβαδόν σαράντα τετραγωνικά χιλιόμετρα και βρίσκεται ακριβώς 2.312 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του Περθ , τη η μεγαλύτερη πόλη στη δυτική ακτή της Αυστραλίας .
Οι ερευνητές εμφανίζονται πεπεισμένη ότι γνωρίζουν τη θέση που πιθανώς να έχει συντριβεί το αεροπλάνο, περίπου 1.550 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του Περθ και συνεχίζουν με τα ήδη υπάρχοντα δεδομένα των τεσσάρων ηχητικών σημάτων που έχουν καταγραφεί και πιστεύουν ότι ίσως προέρχονται από τα μαύρα κουτιά του μπόινγκ.
Ωστόσο, μη έχοντας ακούσει κάποιο ηχητικό σήμα για μία σχεδόν εβδομάδα και τη ζωή των μπαταριών των μαύρων κουτιών να έχει ουσιαστικά εκπνεύσει, έχοντας περάσει η διάρκεια των 30 ημερών, οι Αρχές έλαβαν την απόφαση να επιστρατεύσουν το βαθυσκάφος και να προσπαθήσουν να οριοθετήσουν την περιοχή που πιθανώς να έχει καταπέσει το αεροπλάνο.
Οι μαλαισιανές Αρχές δεν έχουν αποκλείσει προς το παρόν τη μηχανική βλάβη ως αιτία της εξαφάνισης, λένε όμως ότι οι ενδείξεις συνηγορούν στο ότι η πορεία του αεροπλάνου από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο άλλαξε εκουσίως.
Τα δεδομένα από τα μαύρα κουτιά, εφόσον αυτά εντοπιστούν από τις συζητήσεις μέσα στο πιλοτήριο μεταξύ των κυβερνητών και του πληρώματος θα δώσουν πολύτιμα στοιχεία και απαντήσεις στα ερωτήματα για το τι συνέβη στο εξαφανισμένο αεροπλάνο.
Το ρομποτικό βαθυσκάφος θα σχηματίσει μία λεπτομερή ακουστική εικόνα της περιοχής χρησιμοποιώντας το σόναρ, με την ελπίδα να επαναλάβει την επιτυχία του εντοπισμού ενός μαχητικού F-15 που κατέπεσε πέρυσι στην Ιαπωνία.
Οι αξιωματούχοι πλέον εστιάζουν σε μία ακουστική έρευνα στο μέγεθος μίας μεσαίας πόλης -περίπου 600 χιλιομέτρων- και επισημαίνουν ότι το υποβρύχιο ρομπότ μπορεί να χρειαστεί μήνες για να να «σαρώσει» και να χαρτογραφήσει ολόκληρη την ερευνητική ζώνη.
Οι έρευνα που διεξάγεται από τις 8 Μαρτίου, οπότε και εξαφανίστηκε το αεροσκάφος, τείνει να εξελιχθεί στην δυσκολότερη και την πιο ακριβή στην ιστορία της αεροπλοΐας.
Ν.Δ.

No comments:

Post a Comment