Η ΕΥΡΩΖΩΝΗ ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΥΠΟΔΕΧΘΕΙ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ ΕΝΩΣΗΤα «μικρά μνημόνια»
Η Ευρωζώνη «καθαρίζει την αυλή της» για να υποδεχθεί τη βαθιά και πραγματική ΟΝΕ, στο πλαίσιο αυτό και την Τραπεζική Ένωση και παίρνει μέτρα για τη σταθερή και καλή λειτουργία της.
Στο γενικό αυτό πλαίσιο, εντός του 2013, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα υποβάλει επίσημη νομοθετική πρόταση, για τη δημιουργία ενός νέου μηχανισμού, του Mέσου Σύγκλισης και Ανταγωνιστικότητας (ΜΣΑ) ο οποίος θα βασίζεται σε δύο πυλώνες:
Α) Στις συμβατικές ρυθμίσεις, οι οποίες, στην ουσία θα λειτουργούν ως «μικρά μνημόνια» και
Β) Στη χρηματοδοτική στήριξη για την υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων στο πλαίσιο των συμβατικών ρυθμίσεων.
Οι συμβατικές ρυθμίσεις θα καθορίζουν τα βασικά μέτρα που αναλαμβάνει να θεσπίσει ένα κράτος μέλος, μετά από συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και μέσα σε συμφωνημένα χρονοδιαγράμματα. Τα μέτρα αυτά θα αποβλέπουν στην εφαρμογή των ειδικών ανά χώρα συστάσεων που συμφωνούνται στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου, ιδίως εκείνων που απορρέουν από τη διαδικασία μακροοικονομικών ανισορροπιών.
Σημειώνεται, ότι μεταξύ των προτάσεων της Επιτροπής που πρέπει να εφαρμοστούν βραχυπρόθεσμα ώστε να ολοκληρωθεί το πλαίσιο διακυβέρνησης όσον αφορά γενικά τον συντονισμό της οικονομικής πολιτικής και ειδικά το ενιαίο νόμισμα , είναι οι «συμβατικές ρυθμίσεις», σε συνδυασμό με έναν μηχανισμό αλληλεγγύης για τις εθνικές διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που αποσκοπούν στην προώθηση της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης, η μη εφαρμογή των οποίων θα είχε δευτερογενείς επιπτώσεις στα άλλα κράτη μέλη Το ενδιαφερόμενο κράτος μέλος είναι υποχρεωμένο να τις εφαρμόσει υπό συνθήκες ιδιαίτερης πίεσης.
Ακόμη δεν έχει αποφασιστεί πώς θα χρηματοδοτείται αυτός ο μηχανισμός, Ωστόσο, ο μηχανισμός θα μπορούσε είτε να βασίζεται σε ειδικές συνεισφορές για τον σκοπό αυτό, για παράδειγμα με βάση μια κλείδα ΑΕΕ, είτε σε έσοδα από νέους ειδικούς χρηματοδοτικούς πόρους που θα αφορούν αποκλειστικά τον μηχανισμό αυτό . Η Επιτροπή εξετάζει το ενδεχόμενο ο μηχανισμός αυτός να συμπεριληφθεί στον προϋπολογισμό της ΕΕ ως εξωτερικά έσοδα για ειδικό προορισμό. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα υπάγονται στα ανώτατα όρια που έχουν καθοριστεί στον κανονισμό για το Πολυετές Δημοσιονομικό πλαίσιο (ΠΔΠ).
Λειτουργία και όροι οικονομικής στήριξης
Από τη στιγμή που ο μηχανισμός αυτός θεσμοθετηθεί, θα πρέπει να καθοριστούν οι λεπτομέρειες της λειτουργίας του.
Μεταξύ των εναλλακτικών λύσεων που εξετάζονται από την Επιτροπή είναι η καταβολή ενός κατ’ αποκοπή ποσού που θα χορηγείται ανά συμβατική ρύθμιση, π.χ. μέσω δημοσιονομικής στήριξης.
Η χρηματοδοτική στήριξη θα ενισχύσει επίσης την κοινωνική διάσταση της ΟΝΕ. Για παράδειγμα, η χρηματοδότηση των κρατών μελών θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων επαγγελματικής κατάρτισης ή την αύξηση της αποτελεσματικότητας των ενεργών πολιτικών για την αγορά εργασίας.
Οι όροι στήριξης θα συνδέονται με την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων που έχουν συμφωνηθεί Συγκεκριμένα, η χρηματοδοτική στήριξη θα εξαρτάται από την πλήρη και έγκαιρη υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων που καθορίζονται στη ρύθμιση. Η Επιτροπή θα μπορεί να εκδίδει προειδοποιήσεις σε περίπτωση που ένα κράτος μέλος δεν τηρεί τους όρους της σύμβασης, με τις οποίες θα ζητείται η διόρθωση της απόκλισης, περιλαμβανομένου νέου χρονοδιαγράμματος. Όταν αυτό δεν συμβαίνει, η χρηματοδοτική στήριξη θα παρακρατείται, και ανάλογα με τη σοβαρότητά τους θα μπορούσε να ακολουθήσει αναστολή των πληρωμών.
Ο νέος χρηματοδοτικός μηχανισμός θα έχει συνέπεια, συνοχή και προβλέπεται να είναι συμπληρωματικός ως προς τους υφιστάμενους μηχανισμούς, όπως τα διαρθρωτικά ταμεία, και ιδίως το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.
Η προστιθέμενη αξία Η προστιθέμενη αξία αυτού του χρηματοδοτικού μηχανισμού για τη στήριξη τέτοιου είδους μέτρων είναι, κατά την Επιτροπή, να παρέχει στοχοθετημένη, περιορισμένη χρονικά και ταχεία στήριξη. Τα χαρακτηριστικά αυτά έχουν καίρια σημασία στο πλαίσιο των όρων μακροοικονομικής πολιτικής που προβλέπονται βάσει των διαρθρωτικών ταμείων για την περίοδο 2014-2020.
Blog:marina anastas.kourbela WWW.ELZONI.GR
Στο γενικό αυτό πλαίσιο, εντός του 2013, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα υποβάλει επίσημη νομοθετική πρόταση, για τη δημιουργία ενός νέου μηχανισμού, του Mέσου Σύγκλισης και Ανταγωνιστικότητας (ΜΣΑ) ο οποίος θα βασίζεται σε δύο πυλώνες:
Α) Στις συμβατικές ρυθμίσεις, οι οποίες, στην ουσία θα λειτουργούν ως «μικρά μνημόνια» και
Β) Στη χρηματοδοτική στήριξη για την υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων στο πλαίσιο των συμβατικών ρυθμίσεων.
Οι συμβατικές ρυθμίσεις θα καθορίζουν τα βασικά μέτρα που αναλαμβάνει να θεσπίσει ένα κράτος μέλος, μετά από συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και μέσα σε συμφωνημένα χρονοδιαγράμματα. Τα μέτρα αυτά θα αποβλέπουν στην εφαρμογή των ειδικών ανά χώρα συστάσεων που συμφωνούνται στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Εξαμήνου, ιδίως εκείνων που απορρέουν από τη διαδικασία μακροοικονομικών ανισορροπιών.
Σημειώνεται, ότι μεταξύ των προτάσεων της Επιτροπής που πρέπει να εφαρμοστούν βραχυπρόθεσμα ώστε να ολοκληρωθεί το πλαίσιο διακυβέρνησης όσον αφορά γενικά τον συντονισμό της οικονομικής πολιτικής και ειδικά το ενιαίο νόμισμα , είναι οι «συμβατικές ρυθμίσεις», σε συνδυασμό με έναν μηχανισμό αλληλεγγύης για τις εθνικές διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που αποσκοπούν στην προώθηση της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης, η μη εφαρμογή των οποίων θα είχε δευτερογενείς επιπτώσεις στα άλλα κράτη μέλη Το ενδιαφερόμενο κράτος μέλος είναι υποχρεωμένο να τις εφαρμόσει υπό συνθήκες ιδιαίτερης πίεσης.
Ακόμη δεν έχει αποφασιστεί πώς θα χρηματοδοτείται αυτός ο μηχανισμός, Ωστόσο, ο μηχανισμός θα μπορούσε είτε να βασίζεται σε ειδικές συνεισφορές για τον σκοπό αυτό, για παράδειγμα με βάση μια κλείδα ΑΕΕ, είτε σε έσοδα από νέους ειδικούς χρηματοδοτικούς πόρους που θα αφορούν αποκλειστικά τον μηχανισμό αυτό . Η Επιτροπή εξετάζει το ενδεχόμενο ο μηχανισμός αυτός να συμπεριληφθεί στον προϋπολογισμό της ΕΕ ως εξωτερικά έσοδα για ειδικό προορισμό. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα υπάγονται στα ανώτατα όρια που έχουν καθοριστεί στον κανονισμό για το Πολυετές Δημοσιονομικό πλαίσιο (ΠΔΠ).
Λειτουργία και όροι οικονομικής στήριξης
Από τη στιγμή που ο μηχανισμός αυτός θεσμοθετηθεί, θα πρέπει να καθοριστούν οι λεπτομέρειες της λειτουργίας του.
Μεταξύ των εναλλακτικών λύσεων που εξετάζονται από την Επιτροπή είναι η καταβολή ενός κατ’ αποκοπή ποσού που θα χορηγείται ανά συμβατική ρύθμιση, π.χ. μέσω δημοσιονομικής στήριξης.
Η χρηματοδοτική στήριξη θα ενισχύσει επίσης την κοινωνική διάσταση της ΟΝΕ. Για παράδειγμα, η χρηματοδότηση των κρατών μελών θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων επαγγελματικής κατάρτισης ή την αύξηση της αποτελεσματικότητας των ενεργών πολιτικών για την αγορά εργασίας.
Οι όροι στήριξης θα συνδέονται με την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων που έχουν συμφωνηθεί Συγκεκριμένα, η χρηματοδοτική στήριξη θα εξαρτάται από την πλήρη και έγκαιρη υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων που καθορίζονται στη ρύθμιση. Η Επιτροπή θα μπορεί να εκδίδει προειδοποιήσεις σε περίπτωση που ένα κράτος μέλος δεν τηρεί τους όρους της σύμβασης, με τις οποίες θα ζητείται η διόρθωση της απόκλισης, περιλαμβανομένου νέου χρονοδιαγράμματος. Όταν αυτό δεν συμβαίνει, η χρηματοδοτική στήριξη θα παρακρατείται, και ανάλογα με τη σοβαρότητά τους θα μπορούσε να ακολουθήσει αναστολή των πληρωμών.
Ο νέος χρηματοδοτικός μηχανισμός θα έχει συνέπεια, συνοχή και προβλέπεται να είναι συμπληρωματικός ως προς τους υφιστάμενους μηχανισμούς, όπως τα διαρθρωτικά ταμεία, και ιδίως το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.
Η προστιθέμενη αξία Η προστιθέμενη αξία αυτού του χρηματοδοτικού μηχανισμού για τη στήριξη τέτοιου είδους μέτρων είναι, κατά την Επιτροπή, να παρέχει στοχοθετημένη, περιορισμένη χρονικά και ταχεία στήριξη. Τα χαρακτηριστικά αυτά έχουν καίρια σημασία στο πλαίσιο των όρων μακροοικονομικής πολιτικής που προβλέπονται βάσει των διαρθρωτικών ταμείων για την περίοδο 2014-2020.
Blog:marina anastas.kourbela WWW.ELZONI.GR
No comments:
Post a Comment