Η BYD είναι η δεύτερη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που επενδύει στη Βουλγαρία. Σύντομα θα συναρμολογούνται στην πόλη Μπρέζνικ τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και λεωφορεία του κινεζικού κολοσσού
Ήταν μια είδηση που χαροποίησε ιδιαίτερα τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής του Μπρέζνικ που βρίσκεται περίπου 40 χλμ. δυτικά της πρωτεύουσας Σόφια. «Παλιά μετρούσαμε 5.000 κατοίκους», λέει μια κυρία, «ωστόσο γινόμαστε όλο και λιγότεροι. Πολλοί αναγκάζονταν να πηγαίνουν καθημερινά στη Σόφια για να βγάλουν μεροκάματο και να μπορούν έτσι να αγοράσουν λίγο ψωμί και να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους».
«Είναι πολύ θετικό που οι Κινέζοι επενδύουν εδώ», λέει άλλος κάτοικος του Μπρέσνικ. «Η πόλη είναι φτωχή, όλη η περιοχή χρειάζεται θέσεις εργασίας».
«Κάθε επενδυτής που δημιουργεί θέσεις εργασίας είναι ευπρόσδεκτος», λέει από την πλευρά του ο δήμαρχος της πόλης Βασίλ Ουζόνοφ και εξηγεί: «Έχουμε δυο ατού: αφενός είμαστε κοντά στο σιδηροδρομικό δίκτυο, και αφετέρου είμαστε κοντά στην Ελλάδα και τα λιμάνια της».
Μετά την Great Wall η BYD γίνεται η δεύτερη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που επενδύει στ Βουλγαρία. Πρόσφατα η εταιρία προχώρησε σε συμφωνία κοινοπραξίας με την βουλγαρική εταιρεία ενέργειας Bulmineral, για την κατασκευή εργοστασίου στην πόλη Μπρέζνικ, που θα συναρμολογεί ηλεκτρικά αυτοκίνητα και λεωφορεία.
Από τη Βουλγαρία…στην υπόλοιπη Ευρώπη
«Είναι πολύ θετικό που οι Κινέζοι επενδύουν εδώ», λέει άλλος κάτοικος του Μπρέσνικ. «Η πόλη είναι φτωχή, όλη η περιοχή χρειάζεται θέσεις εργασίας».
«Κάθε επενδυτής που δημιουργεί θέσεις εργασίας είναι ευπρόσδεκτος», λέει από την πλευρά του ο δήμαρχος της πόλης Βασίλ Ουζόνοφ και εξηγεί: «Έχουμε δυο ατού: αφενός είμαστε κοντά στο σιδηροδρομικό δίκτυο, και αφετέρου είμαστε κοντά στην Ελλάδα και τα λιμάνια της».
Μετά την Great Wall η BYD γίνεται η δεύτερη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που επενδύει στ Βουλγαρία. Πρόσφατα η εταιρία προχώρησε σε συμφωνία κοινοπραξίας με την βουλγαρική εταιρεία ενέργειας Bulmineral, για την κατασκευή εργοστασίου στην πόλη Μπρέζνικ, που θα συναρμολογεί ηλεκτρικά αυτοκίνητα και λεωφορεία.
Από τη Βουλγαρία…στην υπόλοιπη Ευρώπη
Προς το παρόν τα δυο μεγάλα εργοστάσια που βρίσκονται λίγο έξω από το Μπρέσνικ είναι ακόμη άδεια. Όλος ο τεχνολογικός εξοπλισμός και τα ανταλλακτικά βρίσκονται καθοδόν από την Κίνα. Τα κοντέινερ αναμένονται προσεχώς και τότε όλα θα προχωρήσουν τάχιστα. Τέλη Φεβρουαρίου θα ξεκινήσει η παραγωγή, διαβεβαιώνει ο διευθύνων σύμβουλος της Bulmineral Μιχαήλ Ιβάνοφ: «Στην αρχή θα εισάγουμε όλα τα εξαρτήματα από την Κίνα και θα τα συναρμολογούμε εδώ. Μεσοπρόθεσμα θα παράγουμε όμως ορισμένα και εδώ. Ελπίζουμε να αντικαταστήσουμε στη Βουλγαρία τα παλιά και ιδιαίτερα ρυπογόνα λεωφορεία με ηλεκτρικά. Ελπίζουμε βέβαια και σε αναθέσεις από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, από όλη την Ευρώπη.
Τα πλεονεκτήματα της Βουλγαρίας ως χώρας παραγωγής ανέδειξε πρόσφατα και ο κινέζος πρέσβης στη Σόφια Γκούο Γεζχού κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο βουλγαρο-κινεζικό εμπορικό επιμελητήριο: «Η γεωγραφική της θέση είναι αξιοσημείωτη. Η Βουλγαρία είναι μέρος της ΕΕ. Οι άνθρωποι είναι φιλικοί. Επίσης, εξειδικευμένο προσωπικό, χαμηλοί φόροι, όλα αυτά είναι ελκυστικά για τους Κινέζους».
Η BYD αναμένεται να υιοθετήσει τη στρατηγική που ακολούθησε η Great Wall, η πρώτη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που δραστηριοποιήθηκε στην Κίνα: πρωταρχικός στόχος είναι η πώληση οχημάτων στην ίδια τη Βουλγαρία, μετά οι γειτονικές χώρες και εντέλει φυσικά οι μεγάλες αγορές της κεντρικής Ευρώπης και κυρίως η Γερμανία.
Στόχος της BYD (Build Your Dreams) είναι να σκαρφαλώσει στην κορυφή των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη.
Ralf Borchard (ARD-ZDF) / Κώστας Συμεωνίδης dw de
Υπεύθ. σύνταξης: Σταμάτης Ασημένιος
Τα πλεονεκτήματα της Βουλγαρίας ως χώρας παραγωγής ανέδειξε πρόσφατα και ο κινέζος πρέσβης στη Σόφια Γκούο Γεζχού κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο βουλγαρο-κινεζικό εμπορικό επιμελητήριο: «Η γεωγραφική της θέση είναι αξιοσημείωτη. Η Βουλγαρία είναι μέρος της ΕΕ. Οι άνθρωποι είναι φιλικοί. Επίσης, εξειδικευμένο προσωπικό, χαμηλοί φόροι, όλα αυτά είναι ελκυστικά για τους Κινέζους».
Η BYD αναμένεται να υιοθετήσει τη στρατηγική που ακολούθησε η Great Wall, η πρώτη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που δραστηριοποιήθηκε στην Κίνα: πρωταρχικός στόχος είναι η πώληση οχημάτων στην ίδια τη Βουλγαρία, μετά οι γειτονικές χώρες και εντέλει φυσικά οι μεγάλες αγορές της κεντρικής Ευρώπης και κυρίως η Γερμανία.
Στόχος της BYD (Build Your Dreams) είναι να σκαρφαλώσει στην κορυφή των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη.
Ralf Borchard (ARD-ZDF) / Κώστας Συμεωνίδης dw de
Υπεύθ. σύνταξης: Σταμάτης Ασημένιος
No comments:
Post a Comment