Οικονομία | 19.11.2010
Θριαμβευτική επιστροφή της General Motors στο χρηματιστήριο
Ύστερα από 18 μήνες απουσίας η General Motors επέστρεψε θριαμβευτικά χθες στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE). Ήταν η μεγαλύτερη δημόσια εγγραφή στην ιστορία των ΗΠΑ, και ξεπέρασε τα 20 δισεκατομμύρια δολάρια. Η General Motors εταιρεία διέθεσε πάνω από 450 εκατομμύρια κοινές μετοχές στην τιμή των 33 δολαρίων. Tο επενδυτικό ενδιαφέρον ήταν τεράστιο και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, αν αναλογισθούμε ότι στο τρίτο τρίμηνο της χρονιάς τα κέρδη της εταιρείας έφτασαν τα δύο δισεκατομμύρια δολάρια.
Κλειδί η Κίνα
Η General Motors επιστρέφειΤο μεγαλύτερο μέρος των κερδών προέρχεται από την ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά της Κίνας. Ένα ακόμη επιχείρημα για τον Κρις Λίντελ, μέλος της διεύθυνσης της General Motors που διαφημίζει την επιστροφή της εταιρείας στο χρηματιστήριο. «Η Κίνα συνιστά για εμάς μια επιτυχή εμπειρία. Κατορθώσαμε τα προηγούμενα δέκα χρόνια να αυξήσουμε το μερίδιο μας στην αγορά της από το 3% στο 13% και οι αναπτυξιακές προοπτικές εξακολουθούν να είναι πολύ καλές. Θα πρέπει να ακολουθήσουμε μια πιο επιθετική πολιτική προκειμένου τα παγκοσμίου κλάσεως αυτοκίνητα να κερδίσουν ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς», επισημαίνει ο κ. Λίντελ.
Έτσι 16 μήνες μετά την χρεοκοπία της η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία επιστρέφει κάνοντας επίδειξη δύναμης στην Κίνα και σε άλλες αναδυόμενες οικονομίες, καθώς εκεί κρίνεται σήμερα η ανάπτυξη του μέλλοντος, υποστηρίζει ο αναλυτής της Standard &Poor`s Μπομπ Σουλτς και προσθέτει: «Νομίζω ότι οι αναδυόμενες οικονομίες είναι πολύ σημαντικές για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Η General Motors και η Volkswagen είναι εδώ και πολύ καιρό στην Κίνα. Εάν ρίξουμε μια ματιά σε χώρες όπως η Βραζιλία και η Κίνα θα διαπιστώσουμε ότι οι αγορές τους κατάφεραν να επιβιώσουν πολύ καλύτερα από άλλες χώρες στη διάρκεια της κρίσης».
Η General Motors και η Volkswagen έχουν ισχυρότερη παρουσία στην Κίνα από την Toyota
Μεγάλες οι δυνατότητες ανάπτυξης της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ΚίναΠράγματι, οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Σύμφωνα με τα προγνωστικά το 2020 στην Κίνα θα αναλογούν σε χιλίους κατοίκους 115 αυτοκίνητα. Σήμερα δεν υπερβαίνουν τα 20. Το μεγαλύτερο μερίδιο έχει η General Motors και ακολουθεί η Volkswagen. Ο αγώνας όμως για την επικράτηση δεν έχει ακόμη κριθεί, θα υπενθυμίσει ο αναλυτής της Standard &Poor`s. «Στην Κίνα η General Motors και η Volkswagen έχουν ισχυρότερη παρουσία από την Toyota. Από την οπτική γωνία της οικονομικής απόδοσης, πιστεύουμε ότι η Volkswagen βρίσκεται σε πλεονεκτικότερη θέση από την General Motors».
Με λίγα λόγια η General Motors δεν έχει την οικονομική ευρωστία των Γερμανών ανταγωνιστών της, ωστόσο με την επιστροφή στο χρηματιστήριο η αμερικανική εταιρεία ενισχύει τους δεσμούς της με την Κίνα. Και αυτό γιατί η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία SAIC που δραστηριοποιείται από κοινού με την General Motors έχει μπει στο παιγνίδι της αγοράς μεριδίου από την αμερικανική εταιρεία.
Οι προοπτικές για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που ήδη δραστηριοποιούνται στην Κίνα χαρακτηρίζονται θετικές, θα είναι ωστόσο δύσκολο για άλλες εταιρείες να βάλουν εύκολα πόδι στις αναδυόμενες οικονομίες, οι οποίες ως γνωστόν δεν έχουν απεριόριστες δυνατότητες απορρόφησης οχημάτων.
Oliver Forrer/Σταμάτης Ασημένιος
Υπεύθ. Σύνταξης: Κώστας Συμεωνίδης
No comments:
Post a Comment