Thursday, July 17, 2014

Forbes: Οι Ελληνες επιστρέφουν στα αμπέλια και φτιάχνουν πρωτοποριακά κρασιά

Forbes: Οι Ελληνες επιστρέφουν στα αμπέλια και φτιάχνουν πρωτοποριακά κρασιά

Στην αναδυόμενη κουλτούρα γύρω από την αμπελουργία αναφέρεται δημοσίευμα του Forbes επισημαίνοντας πως η οικονομική κρίση στην Ελλάδα άλλαξε δραστικά την οπτική γωνία που έβλεπαν οι Έλληνες τα πράγματα όσον αφορά στις επαγγελματικές τους διεξόδους.

Forbes: Οι Ελληνες επιστρέφουν στα αμπέλια και φτιάχνουν πρωτοποριακά κρασιά
Το ρεπορτάζ του Forbes με τίτλο «Η ελληνική οικονομία μέσα από ένα ποτήρι κρασί» σκιαγραφεί το νέο τοπίο στην παραγωγή κρασιού στη χώρα μας, αλλά και την αναδυόμενη κουλτούρα γύρω από την αμπελουργία.

Εκεί επισημαίνεται πως η κρίση έφερε ξανά το κρασί στην επιφάνεια, καθώς ο φόρος που του έχει επιβληθεί είναι σταθερός, σε αντίθεση με υπόλοιπα αλκοολούχα ποτά που έχει αυξηθεί κατά πολύ.
Το άρθρο υπογραμμίζει ότι η καλλιέργεια του σταφυλιού εδώ και χιλιάδες χρόνια αποτελεί μέρος της ελληνικής κουλτούρας, όπως άλλωστε και εκείνη της ελιάς, της φάβας, των ροδάκινων, της τομάτας και άλλων προϊόντων. Ωστόσο η φυγή από το οικογενειακό χωράφι σε αναζήτηση νέων εκπαιδευτικών και επαγγελματικών ευκαιριών αλλού, υπήρξε ο απόλυτος κανόνας για τις νεότερες γενιές. «Μεγαλώσαμε σκεφτόμενοι ότι θα δουλεύαμε σε γραφείο», αναφέρει η Βιβή Παπασπύρου, οινολόγος. «Είναι μια προσαρμογή να σκέφτεσαι ότι θα δουλεύεις με τα χέρια σου. Αλλωστε δεν μπορείς να καλλιεργήσεις σταφύλια με ένα... πρόγραμμα στον υπολογιστή σου».

Πλέον υπάρχει η αίσθηση ότι ο καταναλωτής πλέον στρέφεται περισσότερο σε ντόπια προϊόντα και ιδιαίτερα για το κρασί αναζητεί τις μικρές παραγωγές, ενώ όταν βγαίνει έξω για φαγητό μπορεί να παραγγείλει ένα ποτήρι κρασί, αντί για ολόκληρο μπουκάλι.

Καθώς η οινοποσία ενθαρρύνει τον πειραματισμό και την σύγκριση, ο διάλογος γύρω από τα κρασιά αυξάνει, ειδικά ανάμεσα στους νέους ανθρώπους που επισκέπτονται όλο και πιο συχνά wine bars».
Ο Γιάννης Βογιατζής διευθυντής οινολόγος της Μπουτάρης ΑΕ σημειώνει πως η στροφή των νέων προς τα αμπέλια και την ύπαιθρο είναι αξιοσημείωτη και ο αριθμός των νέων οινοπαραγωγών αυξάνεται τα τελευταία χρόνια. Υπολογίζει μάλιστα πως μόνο στην Νάουσα υπάρχει αύξηση της τάξης του 25%. Οι νέοι επιλέγουν πλέον συνειδητά να σπουδάσουν οινολογία και να μπουν στην αγορά του κρασιού δυναμικά και με φρέσκιες, πρωτοποριακές ιδέες.

No comments:

Post a Comment