Wednesday, July 23, 2014

Όταν η Βιέννη κάνει τεμενάδες στους Κινέζους 23/07/2014 Όταν η Βιέννη κάνει τεμενάδες στους Κινέζους Γράφει η Σοφία Βούλτεψη Την ώρα που εδώ στην Ελλάδα κάποιοι δίνουν μάχη για να διώξουν επενδυτές, τουρίστες και οποιαδήποτε προοπτική ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας, άλλες χώρες, πλούσιες και χωρίς οικονομική κρίση, δίνουν μάχη για να εξασφαλίσουν αυτά που οι επίδοξοι καταστροφείς της οικονομίας μας επιδιώκουν. Έτσι, η Βιέννη πανηγυρίζει αυτές τις μέρες για την πρόσφατη προσγείωση αεροσκάφους των κινεζικών αερογραμμών στο αεροδρόμιο Σβέχατ της αυστριακής πρωτεύουσας –για πρώτη φορά εδώ και 15 χρόνια– και για την έναρξη ενός τακτικού προγράμματος τεσσάρων απευθείας πτήσεων κάθε εβδομάδα από το Πεκίνο στη Βιέννη. Οι Αυστριακοί έχουν κάθε λόγο να πανηγυρίζουν, καθώς οι πτήσεις συνδέονται άμεσα με το κύμα Κινέζων τουριστών που καταφθάνουν στην αυστριακή πρωτεύουσα. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της βιεννέζικης Υπηρεσίας Τουρισμού, ο αριθμός των διανυκτερεύσεων Κινέζων επισκεπτών στην Βιέννη το 2013 έφθασε τις 208.000, δηλαδή τριπλασιάστηκαν τα τελευταία πέντε χρόνια και ανήλθε στη 12η θέση, υπολειπόμενος ελάχιστα εκείνου των τουριστών από την Ιαπωνία. Τα ίδια στοιχεία δείχνουν πως οι Κινέζοι τουρίστες είναι συνήθως νεαρής ηλικίας και προέρχονται από εύπορα κοινωνικά στρώματα, καταλύουν συνήθως σε πολυτελή ξενοδοχεία (πέντε ή τεσσάρων αστέρων), ενώ από την παραμονή τους φέρεται να επωφελούνται ιδιαίτερα τα καταστήματα μόδας και τα κοσμηματοπωλεία. Όπως προκύπτει, οι Κινέζοι ξοδεύουν το 65% του προϋπολογισμού των ταξιδιών τους σε αγορές, κυρίως πολυτελών ειδών γνωστών οίκων, τα οποία υπολογίζεται πως είναι στην Ευρώπη κατά 40% φθηνότερα από ό,τι στην Κίνα, όπου εισάγονται και δασμολογούνται. Και βέβαια, σύμφωνα με το Οικονομικό Επιμελητήριο Βιέννης, το γεγονός ότι οι Κινέζοι προτιμούν τα ακριβά προϊόντα έχει οδηγήσει αρκετούς ιδιοκτήτες καταστημάτων πολυτελών ειδών ακόμη και στην πρόσληψη προσωπικού με γνώσεις κινεζικής γλώσσας. Τι να πει κανείς; Δεν είναι ανίκητη μόνο η βλακεία. Είναι και ο τυχοδιωκτισμός…

Όταν η Βιέννη κάνει τεμενάδες στους Κινέζους
23/07/2014
Γράφει η Σοφία Βούλτεψη
Την ώρα που εδώ στην Ελλάδα κάποιοι δίνουν μάχη για να διώξουν επενδυτές, τουρίστες και οποιαδήποτε προοπτική ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας, άλλες χώρες, πλούσιες και χωρίς οικονομική κρίση, δίνουν μάχη για να εξασφαλίσουν αυτά που οι επίδοξοι καταστροφείς της οικονομίας μας επιδιώκουν.
Έτσι, η Βιέννη πανηγυρίζει αυτές τις μέρες για την πρόσφατη προσγείωση αεροσκάφους των κινεζικών αερογραμμών στο αεροδρόμιο Σβέχατ της αυστριακής πρωτεύουσας –για πρώτη φορά εδώ και 15 χρόνια– και για την έναρξη ενός τακτικού προγράμματος τεσσάρων απευθείας πτήσεων κάθε εβδομάδα από το Πεκίνο στη Βιέννη.
Οι Αυστριακοί έχουν κάθε λόγο να πανηγυρίζουν, καθώς οι πτήσεις συνδέονται άμεσα με το κύμα Κινέζων τουριστών που καταφθάνουν στην αυστριακή πρωτεύουσα.
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της βιεννέζικης Υπηρεσίας Τουρισμού, ο αριθμός των διανυκτερεύσεων Κινέζων επισκεπτών στην Βιέννη το 2013 έφθασε τις 208.000, δηλαδή τριπλασιάστηκαν τα τελευταία πέντε χρόνια και ανήλθε στη 12η θέση, υπολειπόμενος ελάχιστα εκείνου των τουριστών από την Ιαπωνία.
Τα ίδια στοιχεία δείχνουν πως οι Κινέζοι τουρίστες είναι συνήθως
νεαρής ηλικίας και προέρχονται από εύπορα κοινωνικά στρώματα, καταλύουν συνήθως σε πολυτελή ξενοδοχεία (πέντε ή τεσσάρων αστέρων), ενώ από την παραμονή τους φέρεται να επωφελούνται ιδιαίτερα τα καταστήματα μόδας και τα κοσμηματοπωλεία.
Όπως προκύπτει, οι Κινέζοι ξοδεύουν το 65% του προϋπολογισμού των ταξιδιών τους σε αγορές, κυρίως πολυτελών ειδών γνωστών οίκων, τα οποία υπολογίζεται πως είναι στην Ευρώπη κατά 40% φθηνότερα από ό,τι στην Κίνα, όπου εισάγονται και δασμολογούνται.
Και βέβαια, σύμφωνα με το Οικονομικό Επιμελητήριο Βιέννης, το γεγονός ότι οι Κινέζοι προτιμούν τα ακριβά προϊόντα έχει οδηγήσει αρκετούς ιδιοκτήτες καταστημάτων πολυτελών ειδών ακόμη και στην πρόσληψη προσωπικού με γνώσεις κινεζικής γλώσσας.
Τι να πει κανείς;
Δεν είναι ανίκητη μόνο η βλακεία. Είναι και ο τυχοδιωκτισμός…

No comments:

Post a Comment