WSJ: Το αεροδρόμιο του Ελληνικού προσπαθεί να απογειωθεί
Στο από το 2001 εγκαταλελλειμμένο αεροδρόμιο του Ελληνικού και στο μεγάλο project ανάπλασής του αναφέρεται σε άρθρο της η εφημερίδα Wall Street Journal Στο μεγάλο project των ιδιωτικοποιήσεων, το Ελληνικό και τους κινδύνους από το ελληνικό δημόσιο αναφέρεται η WSJ. Tί λέει ο CΕΟ της Lamda κ. Οδυσσέας Αθανασίου.
Kαθώς η Ελλάδα προσπαθεί να βγει από την εξαετή ύφεση, η αγορά ακινήτων έχει το βλέμμα στραμμένο στον μεγάλο «σταρ» ιδιωτικοποίησης της χώρας: το επί χρόνια εγκαταλελειμμένο αεροδρόμιο της Αθήνας στο Ελληνικό.
Οπως σημειώνει η Wall Street Journal, η σχεδιασμένη ανάπλαση της έκτασης -μόλις λίγα χιλιόμετρα από το κέντρο της πρωτεύουσας και διπλάσια σε μέγεθος από το Centra Park της Νέας Υόρκης- είναι ένα επενδυτικό πρόγραμμα 8 δισ. ευρώ, με τα σχέδια να περιλαμβάνουν ξενοδοχειακές μονάδες με 1.000 δωμάτια, έναν πολυώροφο πύργο κατοικιών, γραφεία, εμπορικά κέντρα, μαρίνα, ενυδρείο και ένα γιγαντιαίο πάρκο.
Μιλώντας στην εφημερίδα ο κ. Οδυσσέας Αθανασίου, διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development επισημαίνει ότι οι πρώτες εργασίες που αναμένεται να διαρκέσουν από 15 έως 20 έτη, θα μπορούσαν να ξεκινήσουν το 2016. Ωστόσο, το όλο εγχείρημα έχει να αντιμετωπίσει μια σειρά από γραφειοκρατικά εμπόδια, κάτι που είναι πιθανόν να καθυστερήσει τις εργασίες ακόμη και χρόνια.
«Τα ρίσκα είναι τεράστια», λέει η Άνα Λούκοβιτς, διευθύνουσα σύμβουλος της αμερικανικής εταιρείας ακινήτων Colliers International, «υπάρχουν όμως και μεγάλες ευκαιρίες», όπως τονίζει.
Οπως υπογραμμίζει η εφημερίδα,το project θα συμβάλει με 1,5% έως 2% στο ΑΕΠ της χώρας κάθε έτος έως το 2025 και θα δημιουργήσει 50.000 θέσεις εργασίας.
«Συνολικά, η Ελλάδα ευελπιστεί να συγκεντρώσει 50 δισ. ευρώ από ιδιωτικοποιήσεις. Περίπου τα 4/5 από αυτά θα προέλθουν από το real estate. Μέχρι τώρα έχει συγκεντρωθεί το 10% του στόχου», αναφέρει το δημοσίευμα, η οποία τονίζει πως η ανάπτυξη του Ελληνικού έχει ακόμα να περάσει από πολλά στάδια, με αρχή την εξασφάλιση έγκρισης από το Ελεγκτικό Συνέδριιο, από το οποίο αναμένεται «πράσινο φως» εντός του μήνα, αναφέρει ο Ανδρέας Ταπραντζής, εκτελεστικός διευθυντής του ΤΑΙΠΕΔ.
Η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο καθυστερεί εδώ και επτά μήνες, παρ' ό,τι το συγκεκριμένο project θα δημιουργήσει δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Η κοινοπραξία έχει δεσμευτεί σε 1,25 δισ. ευρώ για επενδύσει σε υποδομές, όπως το πάρκο, δρόμοους και τον καθαρισμό του υπάρχοντος αεροδρομίου, πρόσθεσε ο κ Αθανασίου.
«Πρόκειται για ένα σημαντικό project που οι ελληνικές τράπεζες και ίσως και κάποιες διεθνείς τράπεζες ιδρύματα θα στηρίξουν οπωσδήποτε», αναφέρει ο Κωνσταντίνος Βασιλείου επικεφαλής της επιχειρηματικής και επενδυτικής τραπεζικής της Eurobank Ergasias. «Και δεδομένων των άλλων projects στο real estate στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή, το συγκεκριμένο θα προσελκύσει μεγάλο ενδιαφέρον».
Το ελληνικό δημόσιο είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την ανάπτυξη του project, σε ό,τι αφορά τις καθυστερήσεις, σημείωσε ο κ Αθανασίου. «Αν τα πράγματα ήταν όπως πριν το ξέσπασμα της κρίσης τότε το έργο θα ξεκινούσε το 2015, αντί του 2016», είπε.
Οι κίνδυνοι που σχετίζονται με την κυβέρνηση ήταν άλλωστε και από τους βασικούς λόγους που αποσύρθηκε από τη διαδικασία απόκτησης του Ελληνικού η ισραηλινή εταιρία Elbit Imaging, ένας από τους τελικούς τέσσερις διεκδικητές του project, όπως λέει στην Wall Street Journal o διευθυντής τομέων Ινδίας και Ελλάδας της Elbit Όρεν Κόλτον.
«Είπα στον Σαμαρά ότι δεν μπορούσα να αναλάβω κινδύνους που δεν ήταν επιχειρηματικοί» όπως μια αλλαγή της κυβέρνησης ή η πρόσκρουση του έργου στην ενδεχόμενη εξεύρεση αρχαιοτήτων στον χώρο, αποκαλύπτει ο Κόλτον στην εφημερίδα.
E.Σ. (Πηγή: WSJ) ethnos
Οπως σημειώνει η Wall Street Journal, η σχεδιασμένη ανάπλαση της έκτασης -μόλις λίγα χιλιόμετρα από το κέντρο της πρωτεύουσας και διπλάσια σε μέγεθος από το Centra Park της Νέας Υόρκης- είναι ένα επενδυτικό πρόγραμμα 8 δισ. ευρώ, με τα σχέδια να περιλαμβάνουν ξενοδοχειακές μονάδες με 1.000 δωμάτια, έναν πολυώροφο πύργο κατοικιών, γραφεία, εμπορικά κέντρα, μαρίνα, ενυδρείο και ένα γιγαντιαίο πάρκο.
Μιλώντας στην εφημερίδα ο κ. Οδυσσέας Αθανασίου, διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development επισημαίνει ότι οι πρώτες εργασίες που αναμένεται να διαρκέσουν από 15 έως 20 έτη, θα μπορούσαν να ξεκινήσουν το 2016. Ωστόσο, το όλο εγχείρημα έχει να αντιμετωπίσει μια σειρά από γραφειοκρατικά εμπόδια, κάτι που είναι πιθανόν να καθυστερήσει τις εργασίες ακόμη και χρόνια.
«Τα ρίσκα είναι τεράστια», λέει η Άνα Λούκοβιτς, διευθύνουσα σύμβουλος της αμερικανικής εταιρείας ακινήτων Colliers International, «υπάρχουν όμως και μεγάλες ευκαιρίες», όπως τονίζει.
Οπως υπογραμμίζει η εφημερίδα,το project θα συμβάλει με 1,5% έως 2% στο ΑΕΠ της χώρας κάθε έτος έως το 2025 και θα δημιουργήσει 50.000 θέσεις εργασίας.
«Συνολικά, η Ελλάδα ευελπιστεί να συγκεντρώσει 50 δισ. ευρώ από ιδιωτικοποιήσεις. Περίπου τα 4/5 από αυτά θα προέλθουν από το real estate. Μέχρι τώρα έχει συγκεντρωθεί το 10% του στόχου», αναφέρει το δημοσίευμα, η οποία τονίζει πως η ανάπτυξη του Ελληνικού έχει ακόμα να περάσει από πολλά στάδια, με αρχή την εξασφάλιση έγκρισης από το Ελεγκτικό Συνέδριιο, από το οποίο αναμένεται «πράσινο φως» εντός του μήνα, αναφέρει ο Ανδρέας Ταπραντζής, εκτελεστικός διευθυντής του ΤΑΙΠΕΔ.
Η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο καθυστερεί εδώ και επτά μήνες, παρ' ό,τι το συγκεκριμένο project θα δημιουργήσει δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Η κοινοπραξία έχει δεσμευτεί σε 1,25 δισ. ευρώ για επενδύσει σε υποδομές, όπως το πάρκο, δρόμοους και τον καθαρισμό του υπάρχοντος αεροδρομίου, πρόσθεσε ο κ Αθανασίου.
«Πρόκειται για ένα σημαντικό project που οι ελληνικές τράπεζες και ίσως και κάποιες διεθνείς τράπεζες ιδρύματα θα στηρίξουν οπωσδήποτε», αναφέρει ο Κωνσταντίνος Βασιλείου επικεφαλής της επιχειρηματικής και επενδυτικής τραπεζικής της Eurobank Ergasias. «Και δεδομένων των άλλων projects στο real estate στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή, το συγκεκριμένο θα προσελκύσει μεγάλο ενδιαφέρον».
Το ελληνικό δημόσιο είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την ανάπτυξη του project, σε ό,τι αφορά τις καθυστερήσεις, σημείωσε ο κ Αθανασίου. «Αν τα πράγματα ήταν όπως πριν το ξέσπασμα της κρίσης τότε το έργο θα ξεκινούσε το 2015, αντί του 2016», είπε.
Οι κίνδυνοι που σχετίζονται με την κυβέρνηση ήταν άλλωστε και από τους βασικούς λόγους που αποσύρθηκε από τη διαδικασία απόκτησης του Ελληνικού η ισραηλινή εταιρία Elbit Imaging, ένας από τους τελικούς τέσσερις διεκδικητές του project, όπως λέει στην Wall Street Journal o διευθυντής τομέων Ινδίας και Ελλάδας της Elbit Όρεν Κόλτον.
«Είπα στον Σαμαρά ότι δεν μπορούσα να αναλάβω κινδύνους που δεν ήταν επιχειρηματικοί» όπως μια αλλαγή της κυβέρνησης ή η πρόσκρουση του έργου στην ενδεχόμενη εξεύρεση αρχαιοτήτων στον χώρο, αποκαλύπτει ο Κόλτον στην εφημερίδα.
E.Σ. (Πηγή: WSJ) ethnos
No comments:
Post a Comment