Thursday, September 16, 2010

Επισκόπηση τύπου | 16.09.2010

Φόρος αλληλεγγύης και στο γύρο;

Η Ελλάδα συντηρεί το ενδιαφέρον των γερμανικών εφημερίδων: όλα τα βλέπουν, όλα τα σχολιάζουν. Το "καλό παράδειγμα" των υπουργών που κινούνται με 'οικονομικά' αυτοκίνητα, αλλά και το ομόλογο "διασποράς".

«Η Ελλάδα έχασε με την ένταξή της στην ευρωζώνη το 25% της ανταγωνιστικότητάς της», υπογραμμίζει σε συνέντευξή του στη Luxemburger Wort ο Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ, πρωθυπουργός του Λουξεμβούργου και επικεφαλής του Eurogroup: «Η Ελλάδα έχει πρόβλημα με τα δημοσιονομικά της γιατί έχει πρόβλημα ανταγωνιστικότητας. Όταν εντάχθηκε η Αθήνα στην Ευρωζώνη, έχασε το 25% από την ανταγωνιστικότητά της. Έτσι μπορεί να ερμηνευτεί εν πολλοίς γιατί εξελίχθηκαν τόσο άσχημα τα δημοσιονομικά στην χώρα.»

Σε ερώτηση της εφημερίδας πως αξιολογεί τη σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα, ο κ. Γιούνκερ δηλώνει: «Η ελληνική κυβέρνηση εφαρμόζει με τόλμη το πρόγραμμά της. Ήδη μείωσε το δημοσιονομικό της έλλειμμα το πρώτο εξάμηνο του 2010 πάνω από 30%, ενώ οι διαρθρωτικές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις, και στο συνταξιοδοτικό, προχωρούν» και επισημαίνει πως η ελληνική κυβέρνηση «έχει την πλήρη στήριξη όλων των κρατών – μελών που συμμετέχουν στο ευρωπακέτο οικονομικής στήριξης.»

Όσον αφορά το ίδιο το ευρωπακέτο ο Λουξεμβουργιανός πρωθυπουργός είπε ότι δεν πρόκειται για επένδυση, αλλά «για παροχή πιστώσεων και το πακέτο προϋποθέτει πως η Ελλάδα θα αποπληρώσει τα χρέη της με επιτόκιο γύρω στο 5%. Είμαι της γνώμης ότι το πακέτο στήριξης, επειδή ακριβώς συνδέεται με συγκεκριμένους όρους και εγγυήσεις, θα φέρει τελικά και το προσδοκώμενο αποτέλεσμα. Όποιος βέβαια έχει την άποψη πως η διέξοδος από τα χρέη περνάει μόνον μέσα από την αναδιάρθρωσή τους, δεν αποδέχεται πως το πακέτο οικονομικής στήριξης της Ελλάδας θα οδηγήσει σε πλήρη επιτυχία.»

Το καλό παράδειγμα

«Ελλάδα: οι υπουργοί οδηγούν γκολφ», γράφει σε ρεπορτάζ του ο Γκερντ Χέλερ στην οικονομική εφημερίδαHandelsblatt: «Ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου το ξέρει πολύ καλά. Για να σώσει τη χώρα του από τη χρεοκοπία, πρέπει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των συμπατριωτών του και να τους πείσει ότι οι περικοπές είναι απαραίτητες δίνοντας πρώτος αυτός το καλό παράδειγμα. Έτσι από την ανάληψη της εξουσίας τον περασμένο Οκτώβριο άλλαξε αμέσως το υπηρεσιακό αυτοκίνητο και αντί S-Klasse-Meredes πήρε Toyota-Prius. Το ίδιο όρισε και για τους υπουργούς του: δικαιούνται αυτοκίνητο που καίει το πολύ 1,6 λίτρα, ενώ για τα υπόλοιπα υπηρεσιακά αυτοκίνητα το όριο είναι 1,4 λίτρα». «Από το Δεκέμβριο μέχρι το Μάιο μειώθηκε έτσι το κόστος της βενζίνης κατά 213% και το κόστος του σέρβις των αυτοκινήτων κατά 254%.»

Στο χορό των ομολόγων και οι απόδημοι Έλληνες

Ο υπ.Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου ανακοίνωσε την έκδοση 'ομολόγου διασποράς'Ο υπ.Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου ανακοίνωσε την έκδοση 'ομολόγου διασποράς'«Η Ελλάδα ποντάρει σε τρικ με ομόλογα», γράφει η online έκδοση του Focus αναφερόμενη στο ‘ομόλογο διασποράς’ και επισημαίνει: ουδείς επενδυτής είναι διατεθειμένος να δανείσει την Ελλάδα. Έτσι η ελληνική κυβέρνηση έβαλε τώρα στο στόχαστρό της τον πατριωτισμό των Ελλήνων.»

Πιο ειρωνικό είναι το σχόλιο της οικονομικής εφημερίδαςHandelsblatt: «Τα χρέη τέχνας κατεργάζονται. Τώρα πρέπει να βοηθήσουν οι Έλληνες του εξωτερικού για να βγει η χώρα τους από τη μιζέρια των χρεών. Με το ομόλογο της διασποράς ο κ. Παπακωνσταντίνου επιδιώκει να αποκομίσει οφέλη και από την ελληνική περιουσία που βρίσκεται στο εξωτερικό. Γιατί όμως να σταματήσει μέχρι εκεί; Υπάρχει η δυνατότητα να βάλει φόρο αλληλεγγύης στο γύρο που πουλάνε οι ελληνικές ταβέρνες στο εξωτερικό ή φόρο στα ποτά και τα φαγητά των ελληνικών μαγαζιών ή γιατί όχι; Να δοκιμάσει και το επιτυχές μοντέλο της Tupperware με τα πάρτι για την προώθηση όχι πλαστικών σκευών, αλλά ομολόγων.»

Επιμέλεια: Βιβή Παπαναγιώτου

Υπεύθ. σύνταξης: Σπύρος Μοσκόβου

dw

No comments:

Post a Comment