Sunday, April 19, 2015

Διαστάσεις μεγάλου σκανδάλου παίρνει η υπόθεση του εξοπλιστικού των 500 εκατ.

Διαστάσεις μεγάλου σκανδάλου παίρνει η υπόθεση του εξοπλιστικού των 500 εκατ.

21:58
Opening quote
Όπως αποκαλύπτεται τώρα, η αμερικανική εταιρεία, η ίδια που τσέπωσε τα 45 εκατ. της προκαταβολής, είχε στείλει από το 2013 επιστολή στην Ελλάδα που ζητούσε να μην γίνει ο εκσυγχρονισμός των αεροσκαφών γιατί ήταν «σαπάκια».

Διαστάσεις μεγάλου σκανδάλου που ίσως υποκρύπτει πολλά και ίσως θα έπρεπε να υπάρχει και μια… εξεταστική από αυτές που αρέσκεται να κάνει η Ζωή, παίρνει η υπόθεση του εξοπλιστικού των 500 εκατ. δολαρίων που υπέγραψε το δίδυμο Τσίπρα – Καμμένου. Μια συμφωνία με την αμερικανική εταιρεία Lockheed Martin που έγινε στα κρυφά στο ΚΥΣΕΑ αλλά που έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων.
Όπως αποκαλύπτεται τώρα, η αμερικανική εταιρεία, η ίδια που τσέπωσε τα 45 εκατ. της προκαταβολής, είχε στείλει από το 2013 επιστολή στην Ελλάδα που ζητούσε να μην γίνει ο εκσυγχρονισμός των αεροσκαφών γιατί ήταν «σαπάκια». Συγκεκριμένα ο εκπρόσωπος της αμερικανικής εταιρείας Lockheed Martin χαρακτηρίζει οικονομικά και επιχειρησιακά λανθασμένο τον εκσυγχρονισμό των υπέργηρων αεροσκαφών P-3B.
Σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα, η επιστολή της Lockheed Martin είναι προς το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, από τις 7 Μαΐου του 2013 και η ίδια η αμερικανική εταιρεία προειδοποιεί ότι «Η ενεργοποίηση των P-3B δεν αποτελεί την ενδεδειγμένη επιλογή χαμηλού κόστους και ρίσκου βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα»!
Μάλιστα, στην επιστολή του επικεφαλής του γραφείου της αμερικανικής εταιρείας στην Αθήνα, Ντένη Πλέσσα, προς τη Διεύθυνση Εξοπλισμών του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, γίνεται σαφές ότι η Lockheed θεωρεί τον εκσυγχρονισμό των Ρ-3Β ως «μη οικονομικά αποδεκτό» και «μη τεχνικοοικονομικά συμφέρουσα λύση».
Παρότι λοιπόν με ξεκάθαρο τρόπο η Lockheed προειδοποιούσε ότι η ανακατασκευή των P-3B θα κοστίσει στο ελληνικό Δημόσιο ακριβότερα από άλλες λύσεις, η κυβέρνηση προχώρησε σε αυτή τη συμφωνία. Και αυτό, παρά τις επισημάνσεις ότι η διαδικασία εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών που έχουν αποσυρθεί από την ενεργό υπηρεσία θα διαρκέσει μεγάλο χρονικό διάστημα, χωρίς να αποκλείονται περαιτέρω καθυστερήσεις σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα, αλλά και τις επισημάνσεις ότι πρόκειται για κίνηση με ρίσκο καθώς τα εν λόγω υπέργηρα αεροσκάφη είναι σε ακινησία σχεδόν επί μία δεκαετία.
Εξίσου σοβαρά ερωτήματα όμως προκαλεί και η αποκάλυψη ότι οι σειριακοί αριθμοί των αεροσκαφών αποκαλύπτουν ότι αυτά που η ελληνική κυβέρνηση ανέθεσε στην αμερικανική Lockheed να εκσυγχρονίσει είναι κατασκευής 1966 (τα δύο εξ αυτών) και 1967 (τα άλλα τέσσερα). Δηλαδή σήμερα, που είναι παροπλισμένα, η ηλικία τους είναι 49 και 48 ετών.
Και με δεδομένο ότι η αναβάθμιση θα ολοκληρωθεί σε 7,5 χρόνια και γίνεται για να επιμηκυνθεί το όριο ζωής τους για μία 25ετία ακόμη, ουσιαστικά η κυβέρνηση αποφάσισε να πληρώσει 500 εκατομμύρια δολάρια για να επαναφέρει αεροσκάφη που σχεδιάζεται να εκτελούν πτήσεις 80 χρόνια μετά από το έτος κατασκευής τους.
Υπενθυμίζεται ότι η σχετική συμφωνία με την αμερικανική εταιρεία είχε κοπεί δυο φορές από την προηγούμενη κυβέρνηση επειδή ήταν άδεια τα κρατικά ταμεία και κρίθηκε σκόπιμο να μην προχωρήσει το εξοπλιστικό εν μέσω οικονομικής κρίσης. Όμως, πριν μερικές εβδομάδες, με συνοπτικές διαδικασίες υπεγράφη η συμφωνία προκαλώντας πολιτική θύελλα. Προφανώς η προηγούμενη κυβέρνηση είχε κρίνει ότι θα ήταν σκάνδαλο μια τέτοια συμφωνία και την έκοψε. Γιατί η σημερινή την προχώρησε; Ας το βρει ο εισαγγελέας ή κάποιο Ειδικό Δικαστήριο.antinews

No comments:

Post a Comment