Με την ελπίδα να επικρατήσει η λογικήΜπρα-ντε-φερ με «έπαθλο» τις Πανελλαδικές
Μήνυμα προς την εκπαιδευτική κοινότητα να μην επιμείνει στην απειλή που διατυπώνουν τα συνδικαλιστικά της όργανα για απεργία εν μέσω πανελλαδικών εξετάσεων στέλνει σε όλους τους τόνους η κυβέρνηση μετά την χθεσινή άκαρπη συνάντηση της ηγεσίας της ΟΛΜΕ με τον υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο.
Όπως ήταν αναμενόμενο, κατά την συνάντηση δεν βρέθηκε σημείο επαφής και δεν επιτεύχθηκε σύγκλιση απόψεων, καθώς η κατά δύο ώρες εβδομαδιαίως αύξηση του ωραρίου των καθηγητών αποτελεί νόμο που πρέπει να εφαρμοστεί, ενώ δε νοείται σε μια τόσο δύσκολη οικονομικά συγκυρία να προκληθεί ένα τόσο βαρύ πρόβλημα στην χειμαζόμενη κοινωνία.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ Ν. Παπαχρήστο, δεν υπήρξε καμιά θετική εξέλιξη, ούτε όσον αφορά στο ζήτημα του ωραρίου, ούτε όσον αφορά στα άλλα ζητήματα, όπως οι μεταθέσεις, η αξιολόγηση και οι συγχωνεύσεις σχολείων.
Η ΟΛΜΕ συνεδριάζει εκ νέου σήμερα, προκειμένου να αξιολογηθούν τα αποτελέσματα της συνάντησης με τον υπουργό, ο οποίος ανέφερε χθες πως ζήτησε από τους καθηγητές «να βάλουν και αυτοί πλάτη» για να βγει η χώρα από την κρίση, διαμηνύοντας πως η ομαλή διεξαγωγή των Πανελλαδικών είναι αδιαπραγμάτευτη.
«Την ώρα που όλες οι Ελληνίδες και όλοι οι Έλληνες έχουν κάνει τεράστιες θυσίες για να βγούμε από την κρίση ζήτησα από τους εκπαιδευτικούς να βάλουν και αυτοί πλάτη... είναι ανάγκη να μην υπάρξουν κενά στα σχολειά γι' αυτό αποφασίσαμε την αύξηση του εβδομαδιαίου διδακτικού ωραρίου ... πιστεύω ότι οι συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων εκπαιδευτικών θα συμβάλει στην εθνική προσπάθεια», δήλωσε ο κ. Αρβανιτόπουλος, ξεκαθαρίζοντας πως η ομαλή διεξαγωγή των Πανελλαδικών είναι αδιαπραγμάτευτη και διατυπώνοντας τη βεβαιότητα πως «δεν υπάρξει παιδαγωγός που θα θέσει σε ομηρία τους μαθητές».
Το ενδεχόμενο να τιναχτούν στον αέρα οι Πανελλαδικές προκαλεί ήδη σοβαρές ανησυχίες, με τη ΔΗΜΑΡ να ανακοινώνει πως θεωρεί επιζήμια για το κοινωνικό σύνολο και καταστροφική για το κίνημα των εκπαιδευτικών την πρόταση για απεργία των εκπαιδευτικών μέσα στις πανελλαδικές εξετάσεις, καλώντας παράλληλα τους καθηγητές να έρθουν σε συνεννόηση με το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να διασφαλιστούν στις εύλογες, όπως αναφέρεται, ανησυχίες τους σχετικά με τις επιπτώσεις που θα έχει στην απασχόλησή τους το οριζόντιο μέτρο της αύξησης των ωρών διδασκαλίας.
Σε ό,τι αφορά το υπουργείο, η ΔΗΜΑΡ σημειώνει πως οφείλει να εξαντλήσει το περιθώριο που έχει για την κάλυψη των κενών των σχολείων χωρίς περαιτέρω επιδείνωση των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών και επαναλαμβάνει τις εναλλακτικές προτάσεις που είχε καταθέσει και αφορούν την άρση των αποσπάσεων, την εξάντληση του υπάρχοντος ωραρίου, την αξιοποίηση των δεύτερων πτυχίων που έχουν οι εκπαιδευτικοί σε ειδικότητες που υπάρχουν κενά, την επέκταση της δεύτερης και της τρίτης ανάθεσης διδασκαλία και την επιμήκυνση του χρόνου παραμονής στην κλίμακα του ωραρίου.
Πάντως, το μήνυμα της κυβέρνησης είναι ότι δεν θα επιτρέψει να τιναχτούν στον αέρα οι Πανελλαδικές εξετάσεις, με την ηγεσία της ΟΛΜΕ να δηλώνει πως αν επιστρατευτούν, οι καθηγητές θα επιστρέψουν στα σχολεία «με ψηλά το κεφάλι».
Την ίδια ώρα, ξεκίνησε από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης η αποστολή των πρώτων ερωτηματολογίων προς 206.000 δημόσιους υπαλλήλους για τα καθήκοντα και τις απαιτήσεις κάθε θέσης εργασίας.
Στα ερωτηματολόγια περιλαμβάνονται ερωτήματα σχετικά με τα γενικά στοιχεία της θέσης, τα στοιχεία του υπηρετούντος υπαλλήλου, τον άμεσα προϊστάμενο και τους υφισταμένους εφόσον υπάρχουν, τις απαιτήσεις της θέσης κ.α.. Η συμπλήρωση ερωτηματολογίου προβλέπεται και για τους προϊσταμένους των διοικητικών μονάδων (τμηματάρχες διευθυντές και γενικούς διευθυντές).
Από τα ερωτηματολόγια θα εξαρτηθεί η τοποθέτηση των υπαλλήλων στα νέα οργανογράμματα των υπουργείων και των φορέων, αφού προηγουμένως ελεγχθούν και τα τυπικά προσόντα τους και η αντιστοίχισή τους με τη θέση που κατέχουν.
Αν τα προσόντα τους δεν συμβαδίζουν με το περίγραμμα θέσης, θα τίθενται στο καθεστώς κινητικότητας, προκειμένου να τοποθετηθούν σε νέα θέση.
Τέλος, στο στάδιο της τελικής επεξεργασίας βρίσκεται και ο κατάλογος με τους φορείς και τα νομικά πρόσωπα του Δημοσίου που πρόκειται να συγχωνευτούν ή καταργηθούν.
Σε εξέλιξη βρίσκονται και οι διαβουλεύσεις μεταξύ των κομμάτων της συγκυβέρνησης για το σχέδιο νόμου «Οργάνωση Δημόσιας Διοίκησης και άλλες διατάξεις», το οποίο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση τη Μεγάλη Πέμπτη.
Το σχέδιο νόμου είναι απαραίτητο προκειμένου να υλοποιηθεί η συμφωνία με την τρόικα για 4.000 απολύσεις μέχρι το 2013. www.elzoni.gr
Όπως ήταν αναμενόμενο, κατά την συνάντηση δεν βρέθηκε σημείο επαφής και δεν επιτεύχθηκε σύγκλιση απόψεων, καθώς η κατά δύο ώρες εβδομαδιαίως αύξηση του ωραρίου των καθηγητών αποτελεί νόμο που πρέπει να εφαρμοστεί, ενώ δε νοείται σε μια τόσο δύσκολη οικονομικά συγκυρία να προκληθεί ένα τόσο βαρύ πρόβλημα στην χειμαζόμενη κοινωνία.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ Ν. Παπαχρήστο, δεν υπήρξε καμιά θετική εξέλιξη, ούτε όσον αφορά στο ζήτημα του ωραρίου, ούτε όσον αφορά στα άλλα ζητήματα, όπως οι μεταθέσεις, η αξιολόγηση και οι συγχωνεύσεις σχολείων.
Η ΟΛΜΕ συνεδριάζει εκ νέου σήμερα, προκειμένου να αξιολογηθούν τα αποτελέσματα της συνάντησης με τον υπουργό, ο οποίος ανέφερε χθες πως ζήτησε από τους καθηγητές «να βάλουν και αυτοί πλάτη» για να βγει η χώρα από την κρίση, διαμηνύοντας πως η ομαλή διεξαγωγή των Πανελλαδικών είναι αδιαπραγμάτευτη.
«Την ώρα που όλες οι Ελληνίδες και όλοι οι Έλληνες έχουν κάνει τεράστιες θυσίες για να βγούμε από την κρίση ζήτησα από τους εκπαιδευτικούς να βάλουν και αυτοί πλάτη... είναι ανάγκη να μην υπάρξουν κενά στα σχολειά γι' αυτό αποφασίσαμε την αύξηση του εβδομαδιαίου διδακτικού ωραρίου ... πιστεύω ότι οι συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων εκπαιδευτικών θα συμβάλει στην εθνική προσπάθεια», δήλωσε ο κ. Αρβανιτόπουλος, ξεκαθαρίζοντας πως η ομαλή διεξαγωγή των Πανελλαδικών είναι αδιαπραγμάτευτη και διατυπώνοντας τη βεβαιότητα πως «δεν υπάρξει παιδαγωγός που θα θέσει σε ομηρία τους μαθητές».
Το ενδεχόμενο να τιναχτούν στον αέρα οι Πανελλαδικές προκαλεί ήδη σοβαρές ανησυχίες, με τη ΔΗΜΑΡ να ανακοινώνει πως θεωρεί επιζήμια για το κοινωνικό σύνολο και καταστροφική για το κίνημα των εκπαιδευτικών την πρόταση για απεργία των εκπαιδευτικών μέσα στις πανελλαδικές εξετάσεις, καλώντας παράλληλα τους καθηγητές να έρθουν σε συνεννόηση με το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να διασφαλιστούν στις εύλογες, όπως αναφέρεται, ανησυχίες τους σχετικά με τις επιπτώσεις που θα έχει στην απασχόλησή τους το οριζόντιο μέτρο της αύξησης των ωρών διδασκαλίας.
Σε ό,τι αφορά το υπουργείο, η ΔΗΜΑΡ σημειώνει πως οφείλει να εξαντλήσει το περιθώριο που έχει για την κάλυψη των κενών των σχολείων χωρίς περαιτέρω επιδείνωση των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών και επαναλαμβάνει τις εναλλακτικές προτάσεις που είχε καταθέσει και αφορούν την άρση των αποσπάσεων, την εξάντληση του υπάρχοντος ωραρίου, την αξιοποίηση των δεύτερων πτυχίων που έχουν οι εκπαιδευτικοί σε ειδικότητες που υπάρχουν κενά, την επέκταση της δεύτερης και της τρίτης ανάθεσης διδασκαλία και την επιμήκυνση του χρόνου παραμονής στην κλίμακα του ωραρίου.
Πάντως, το μήνυμα της κυβέρνησης είναι ότι δεν θα επιτρέψει να τιναχτούν στον αέρα οι Πανελλαδικές εξετάσεις, με την ηγεσία της ΟΛΜΕ να δηλώνει πως αν επιστρατευτούν, οι καθηγητές θα επιστρέψουν στα σχολεία «με ψηλά το κεφάλι».
Την ίδια ώρα, ξεκίνησε από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης η αποστολή των πρώτων ερωτηματολογίων προς 206.000 δημόσιους υπαλλήλους για τα καθήκοντα και τις απαιτήσεις κάθε θέσης εργασίας.
Στα ερωτηματολόγια περιλαμβάνονται ερωτήματα σχετικά με τα γενικά στοιχεία της θέσης, τα στοιχεία του υπηρετούντος υπαλλήλου, τον άμεσα προϊστάμενο και τους υφισταμένους εφόσον υπάρχουν, τις απαιτήσεις της θέσης κ.α.. Η συμπλήρωση ερωτηματολογίου προβλέπεται και για τους προϊσταμένους των διοικητικών μονάδων (τμηματάρχες διευθυντές και γενικούς διευθυντές).
Από τα ερωτηματολόγια θα εξαρτηθεί η τοποθέτηση των υπαλλήλων στα νέα οργανογράμματα των υπουργείων και των φορέων, αφού προηγουμένως ελεγχθούν και τα τυπικά προσόντα τους και η αντιστοίχισή τους με τη θέση που κατέχουν.
Αν τα προσόντα τους δεν συμβαδίζουν με το περίγραμμα θέσης, θα τίθενται στο καθεστώς κινητικότητας, προκειμένου να τοποθετηθούν σε νέα θέση.
Τέλος, στο στάδιο της τελικής επεξεργασίας βρίσκεται και ο κατάλογος με τους φορείς και τα νομικά πρόσωπα του Δημοσίου που πρόκειται να συγχωνευτούν ή καταργηθούν.
Σε εξέλιξη βρίσκονται και οι διαβουλεύσεις μεταξύ των κομμάτων της συγκυβέρνησης για το σχέδιο νόμου «Οργάνωση Δημόσιας Διοίκησης και άλλες διατάξεις», το οποίο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση τη Μεγάλη Πέμπτη.
Το σχέδιο νόμου είναι απαραίτητο προκειμένου να υλοποιηθεί η συμφωνία με την τρόικα για 4.000 απολύσεις μέχρι το 2013. www.elzoni.gr
No comments:
Post a Comment