Οικονομία | 27.08.2010
Shopping therapy ενάντια στην κρίση
Μπορεί οι Βρετανοί να έχουν περιορίσει δραστικά ορισμένες καταναλωτικές τους δαπάνες σε ότι αφορά για παράδειγμα το σπίτι, τη διασκέδαση ή τη διατροφή τους, αρνούνται ωστόσο να μειώσουν τα έξοδα που αφορούν στην εμφάνισή τους. Συγκεκριμένα, η έρευνα του Ινστιτούτου Μίντελ, καταδεικνύει ότι τον τελευταίο χρόνο οι Βρετανοί καταναλωτές μείωσαν σημαντικά - κατά 5% - την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών, κατά 6% τις αγορές ειδών σπιτιού και κήπου και επίσης κατά 6% την αγορά κατοικίας. Ταυτόχρονα αύξηση 8% καταγράφεται στην αγορά ειδών ένδυσης και κατά 12% στην αγορά καλλυντικών, ενώ αύξηση κατά 13% σημειώνεται στις δαπάνες που αφορούν σε αισθητικές βελτιώσεις του σώματος
Συνεχίζουν να ξοδεύουν για ταξίδια
Παρά την κρίση οι Βρετανοί συνεχίζουν να ξοδεύουν αρκετά για τις διακοπές τουςΌσον αφορά τις δαπάνες για διακοπές, αφενός καταγράφεται αύξηση κατά 3% των ετήσιων διακοπών, δηλαδή αυτών που διαρκούν από μια εβδομάδα και πάνω, αφετέρου δε σημειώνεται σημαντική μείωση - κατά 17% - στις ολιγοήμερες διακοπές, αυτές δηλαδή των δυο ή τριών ημερών που κάνουν οι Βρετανοί στη διάρκεια των μη καλοκαιρινών μηνών. Η τάση αυτή μπορεί να μεταβληθεί αφού, όπως αναφέρεται στον τύπο, σημειώνεται σημαντική αύξηση στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής καθώς πολλοί Βρετανοί που αποφάσισαν φέτος να κάνουν διακοπές στο εσωτερικό, το staycation, όπως το αποκαλούν, αναγκάζονται λόγω των καταρρακτωδών βροχών σε όλη τη χώρα εδώ και 10 ημέρες, να αναζητήσουν ήλιο και θάλασσα στη Μεσόγειο.
Μαρία Καστρισιανάκη, Λονδίνο
Υπεύθ. σύνταξης: Κώστας Συμεωνίδης
ειδες που οι κακές καιρικές συνθήκες ευνοούν ένα ταξειδάκι στην Μεσόγειο.
ReplyDelete