Saturday, July 10, 2010

Νέος κινητήρας για το Fiat 500

Το πρώτο, κλασικό πλέον, 500αράκι του 1957, έγινε παγκόσμια γνωστό και αρεστό χάρη στο χαριτωμένο σχήμα του, το εξαιρετικό packaging και την οικονομία καυσίμου. Το τελευταίο χαρακτηριστικό οφειλόταν στον μικρό δικύλινδρο κινητήρα των 479cc.

Το νέο 500αράκι έχει το σχήμα που κερδίζει, αφού είναι σαφής η άμεση αναφορά στο παλιό. Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε υπήρχαν πληροφορίες ότι επρόκειτο να παραχθεί και ένας δικύλινδρος κινητήρας, για να συνεχιστεί η παράδοση και στον τομέα της κατανάλωσης και όπως φαίνεται, ήρθε η στιγμή να επαληθευτούν αυτές οι φήμες, αφού η Fiat Powertrain Technologies εξέλιξε μία νέα γενιά δικύλινδρων κινητήρων με τεχνολογία TwinAir.

Το Fiat 500 και 500C θα είναι τα πρώτα αυτοκίνητα που θα εφοδιαστούν με αυτόν τον κινητήρα, ο οποίος συνδυάζει την αποδοτική Multiair τεχνολογία και μία ειδικά εξελιγμένη ρευστοδυναμική, με αποτέλεσμα ικανοποιητική απόδοση και ιδιαίτερα μειωμένη κατανάλωση.

Ο δικύλινδρος κινητήρας TwinAir είναι το πιο τρανταχτό μέχρι στιγμής παράδειγμα του όρου downsizing, με την απόδοση του να κυμαίνεται μεταξύ 65 και 105 ίππων και μειωμένους κατά 30% ρύπους.

Συγκεκριμένα στο 500αράκι, ο υπερτροφοδοτούμενος, δικύλινδρος κινητήρας 900 cc, θα αποδίδει 85 ίππους και θα εκπέμπει μόλις 92 g/km με το Dualogic κιβώτιο και 95 g/km με το χειροκίνητο. Η εξελιγμένη διαχείριση των βαλβίδων, ελαχιστοποιεί την υστέρηση απόδοσης με αποτέλεσμα να έχει επιδόσεις ίδιες με αυτές ενός αυτοκινήτου με μεγαλύτερο κυβισμό, αλλά και μειωμένη κατά 30% κατανάλωση.

Σύμφωνα με την Fiat, το 500 TwinAir καίει 4,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, έχει τελική 173 km/h και από στάση χρειάζεται 11 δεύτερα για να φτάσει τα 100 km/h.

Επίσης, για να κρατηθεί όσο τον δυνατόν χαμηλότερη η κατανάλωση, υπάρχει στο ταμπλό ένα κουμπί ECO. Όταν είναι ενεργοποιημένο, η ροπή του κινητήρα περιορίζεται στα 10,2 kgm, από τα 14,8 kgm που είναι η μέγιστη ροπή του, το προαιρετικό Dualogic κιβώτιο ρυθμίζεται για πιο ήπιες αλλαγές, ενώ ενεργοποιείται αυτόματα το σύστημα υποβοήθησης CITY το οποίο κάνει πιο ελαφρύ το σύστημα διεύθυνσης.

Άλλα οικολογικά χαρακτηριστικά είναι το σύστημα Start&Stop, το Gear Shift Indicator, ενώ στα άμεσα σχέδια είναι και η παραγωγή ενός TwinAir κινητήρα με χρήση μεθανίου για ακόμα χαμηλότερες εκπομπές.

Είναι έκδηλος λοιπόν ο περιβαλλοντολογικός χαρακτήρας της Fiat, με την εισαγωγή νέων οικολογικών τεχνολογιών στην γκάμα των μοντέλων της. Αυτό το αποδεικνύει και το γεγονός ότι για τρίτη συνεχόμενη φορά, η Fiat είναι η πιο οικολογική μάρκα ανάμεσα στις 10 κορυφαίες εταιρείες αυτοκινήτου της Ευρώπης.

Ο μέσος όρος εκπομπής CO2, σύμφωνα με τα στοιχεία της Jato Dynamics, ήταν περί τα 127,8 g/km, όταν ο μέσος όρος της αγοράς ήταν 145,8 g/km.

No comments:

Post a Comment